/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hylelyd
Fra : madglad
Vist : 233 gange
200 point
Dato : 02-01-21 13:49

clio 1,2 benzin fra 2010
der kommer en hylelyd når jeg starter og den forsvinder når den kører i tomgang. gasser jeg lidt op så kommer den igen..bilen starter altid og kører som den skal.
først troede jeg det var kileremmen men så syntes jeg ikke det lyder som den.
er der nogle gode bud på problemet ?
her er lyden, håber linket virker
https://photos.app.goo.gl/2BiFWwcpCarMVnhH7

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-01-21 14:20

Det er godtnok svært at sige, men jeg ville stadig koncentrere mig om remmen,men jeg ville prøve ar sprøjte silicone på den om så lyden forandres.
Og hvis du træder koblingen ud er lyden da stadig den samme også?

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 02-01-21 16:36

træder kobling ud og der er samme lyd..med varm motor er lyden næsten helt væk

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-01-21 18:01

Kan der være en utæt vacuumslange eller en pakning eller lignende omkring ved indsugningsmanifold?

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 02-01-21 20:09

j det lyder som en utæthed..hør her når jeg giver en hurtig tryk på speederen..eller hva ?

https://photos.app.goo.gl/izFP9DKU7HDJFrqL6

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-01-21 21:23

Ud i motorrumme og lyt dig frem, der kan også gasses op samme sted

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-21 13:49

Nu hvor vi alle har mobiltelefoner er disse et fantastisk redskab til at lokalisere lyde...

Sæt den til at lave en videooptagelse, hold mobil i toppen (modsat ende at mikrofon), uden at dække for kamera.

Start bilen og når motor køre og lyden er der, bruger du denne som sonde, holder den ned mod alle de elementer i motor du tænker at det kan være. Gør det gerne flere gange fra fler forskellige vinkler.

Herefter stopper du motor og gennemlytter din video, når du har fundet det sted hvor mislyden er kraftigst, er du tæt på din fejlkilde.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-21 07:06

Kraftig hyletone fra motorrummet. En anden mulig mislyd ved koldstart er hyletone fra motorrummet, som ofte skyldes en defekt i udstødningsmanifolden. En revne i udstødningsmanifolden eller en defekt tætning kan forårsage denne høje hyletone.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-21 09:42

Benjamin Hansen ,...................genial idé.

Kølevandspumpen kan også larme.

Men jeg ville nok undersøge / skifte den kilerem.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-01-21 09:57

jeg kan sige at jeg selv til sporing af toner, eller frekvensstøj anvender et program der er gratis til appel der hedder "n-Track tuner".

Dette viser et skob bilede af frekvensspektrum, når man jagter en ukendt støjkilde. Mener det var gratis da jeg hentede det.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-01-21 10:28

Din lyd? den minder om min generator, min lyd går dog ud efter et par minutter, men her i kulden kan den komme og gå som det passer den.
Min generator blev udskiftet for 1 år siden men den hyler stadig, fik at vide at det var normalt Hyundai og Kia.
Har du et smøre middel ved hånden, så giv undersiden af remmen et enkelt tryk og det går væk øjeblikkeligt = hvis det er den rem.
Det kan også strammer hjul og vandpumpe hjul = altså remmen.
Samt rem til servo.
Bruger du spray holder det ikke lægen.

Der vil også være en anelse ? brændt gummi i varm/ kold blæseren.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-01-21 10:31

ikke lægen.

ikke længe, samt det kan forringe levetiden på remmen