/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Generator slip ring
Fra : boje1904
Vist : 150 gange
50 point
Dato : 28-12-20 08:43

Jeg er den lykkelige ejer af en Caddy 1.2 fra 2011. Den har efterhånden kørt så langt at jeg skal renoverer generetoren. Er der nogen som kan hjælp med reservedel nummeret på slip ringen? og evt hvor den kan købes nette eller i Thy

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-12-20 10:55

VW.
Hvis du leder kan du måske finde et nummer her.
https://www.autodoc.dk/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-12-20 17:26

Du kan muligvis finde den på Thansen hvis du slår din nummerplade op.
Ellers kan de som regel skaffe delen hjem, det har de gjort for mig, da jeg ikke kunne finde delen andre steder, dog til en pris der var alt for dyr.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-20 20:55

Se efter på generatoren hvilken fabrikat den er . Formentlig Bosh. Find så den nærmeste bosh autoelektro forhandler. De bør have den eller kan skaffe den.

Slæberingene er normalt ikke en del som skal fornyes. Jeg har kun oplevet det på en generatot, som havde faft defekt spændingsregulator, så der kørte al for stor magneriseringsstrøm via slæberingen, Rotorviklingen var nærmest kortsuttet med dem fulde generatorspænding omkring 18 V.