/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstra lys på enkelt fil/billede.
Fra : Mosebaek
Vist : 279 gange
300 point
Dato : 14-12-20 12:07

......jow, eg ved godt jeg har et par ubesvarede spørgsmål. Men dette her er ret presserende, så de andre må ligger i ro, lidt endnu.
Win10 spørgsmålet:
Hvordan lægger man lys på et enkelt billede. Altså ikke noget med komputerens skærm indstillinger.
Jeg tager en del fotos af alm. papirs breve, og lader dem behandle i diverse rediger prg.

Før i tiden kunne jeg med et snuptag, give en fil ekstra lys, når den var lagt på komputeren, fra mit fotoapparat. Længe siden, det har nok været i winxp eller win7`s tid.
Men det burde også kunne gøres i win10, kan blot ikke finde hvor.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-12-20 12:22

Det kan ske i et billedbehandlingsprogram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-20 12:34

Jeg bruger Faststone image viewer
https://www.faststone.org/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-12-20 17:48

Jeg bruger kun denne, kan det hele og mange billeder af gangen samt ligger i H klik menuen, så altid klar til brug.
Fjern kryds ved det du ikke vil have
Microsoft Picture Manager
https://support.microsoft.com/da-dk/office/hvor-er-picture-manager-58837c3e-34db-4904-95e8-4eca7b7c5730
https://www.youtube.com/watch?v=C2nBuaUTwVM&ab_channel=What%27sHow

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-12-20 17:49
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-12-20 17:54
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-12-20 17:56

nb, når du H klikker på et billede, så åbne alle billeder i samme mappe i programmet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-20 18:42

Det er desværre ikke noget af det foreslåede, jeg tænker på, men godt forsøgt.
Til hurtig beskæring bruger jeg den indbyggede i windows. Den kan rigtig meget, kun ikke lige det jeg søger, nemlig lægge ekstra lys på et billede. Ved ikke hvad den hedder, men lader til den ligger i OneDrive.

M.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-12-20 18:58

Tænker du en del af billedet eller hele billedet, er det hele billedet kan alle de nævnte programmer klare det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-12-20 19:31

Jo, den kan, du skal bare finde den rigtige "knap". Prøv med Kontrast!!

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 14-12-20 20:24

gør som Tedd siger.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 300 point
Dato : 14-12-20 21:29

den indbyggede i windows

Total langsom i min verden, da man kun kan åbne 1 billede af gangen.

Men gamle vaner + nye programmer = total panik.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-20 18:19

Tak for svaret abbaba. Du har fuldkommet ret, desværre:
Citat
Men gamle vaner + nye programmer = total panik.

Jeg er ikke rigtig kommet længere i svarene, på dette spørgsmål. Der er pludseligt andet der er mere presserende. Se gerne mit nye spørgsmål.

M.