/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Flow TV via internettet
Fra : klemme2006
Vist : 315 gange
200 point
Dato : 10-12-20 13:05

Min mor kommer aldrig til at lære at bruge et almindeligt smart TV. Men næsten kr 300 om måneden for kabel er da mange penge for i praksis ingenting. Internet har hun gratis.

Findes der et device, så man tænder fjernsynet og bruger en fjernbetjening til at skifte mellem DR's kanaler. Sammew funktion som dr.dk/tv/live, men med en brugerflade, der passer til en 90-årig? Det vil sige ikke noget med at skærme til betjeningen, men bare skift med fjernbetjeningen.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 200 point
Dato : 10-12-20 19:29

Ved ikke om dette kan bruges, men hun kommer aldrig udenom at lære sit tv at kende.
https://support.google.com/androidtv/answer/6285282?hl=da
Det nemmeste er at bruge Croome broqseren og lægge kanaler ind som favoritter.

Jeg har en Android player (H96 Tv Box) der er meget nem at bruge til det du efterlyser.
Jeg købte min pga tv fjernbetjeningen er total umulig at bruge.
Alt hvad tv boksen kan, burde dit tv også kunne, med undtagelser så som at downloade og installere apps
Ellers kan man måske købe en tv kanal boks

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-12-20 19:31

Men næsten kr 300 om måneden for kabel

https://www.oister.dk/internet/oister-wifi/

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 22-12-20 20:45

Tak for svaret abbaba.

Meget fin beskrivelse,