/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skifte
Fra : kivi
Vist : 311 gange
100 point
Dato : 20-11-20 15:01

kan man skifte netværkskort i en bærbar

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-11-20 18:42

Det kommer an på model.
En dongle er billigere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-11-20 09:53

Fandt min gamle Medion frem fra skjulet. Der var netværkskortet også hedengangen. Men vi har Avxperten:
https://www.avxperten.dk/usb-wifi-adapter/usb-wi-fi-adapter-433mbps-dual-nedis.asp

30 sek., så var der wifi. Virker bare. Flere størrelse og priser.

M.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 21-11-20 19:10

Ja, man kan godt skifte.

Jeg skiftede et lille 3x3 cm kort i den bærbare så jeg nu køre 801.ac.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-20 04:29

På de fleste moderne er "netværkskortet" ikke et løst kort men indbygget på bundkortet. Så ipraksis er netforbindelsee via *WIFI eller med en usb tilsluttet er statning. Men prøv først om det ikke bare er en softwarefejl.
Det kunne være manglende korrekt driver eller forker indstilling i bios eller efi.

På nogle bærbare kan netfunktion slås til og fra ved tastekombinationer. Se manualen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-11-20 07:52

min forbindelse skulle være 300/60 men uanset hvad jeg gør får jeg kun 150/60 og med wifi kan jeg være heldig og få 27/40

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 22-11-20 08:09

med wifi kan jeg være heldig og få 27/40
Hvad kan dit wifi klare, gamle modems og usb sticks kan ikke klare moderne hastigheder

https://www.xn--bredbndsforbindelse-4wb.dk/traadlos-hastighed.aspx

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-11-20 08:16

jeg glemte at sige at det er en ny router og jeg har haft besøg og han kunne trække trække 250 på wifi og med kabel 330 jeg har tre bærbare og samme resultat på alle tre

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-11-20 08:18

ligger der stadig noget dos inde bag ved som kan lave ballade og hvordan kommer man der ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-20 09:33

Hvis der sidder aftagelige dæksler på undersiden af din bærbare, kan der godt sidde udskiftelige netkort ved siden af udskiftelige ramkort.
Er det en nyere bærbar vil jeg ikke anbefale at skille den ad.

Fortæl lige hvad det er for en bærbar > skriv det der står på det lille skilt produkt, serienr, osv
Kig lige i enhedshåndtering og fortæl hvad er står ud for netværkskort.
Højreklik på start > vælg enhedshåndtering

Så er det måske nemmere at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-11-20 10:16

Jeg er da godt klar over, at for nørder er det en ufin/kunstig/nødløsning. Og alt det der med hastigheds måling og Mbit Mbps, rager mig en høstblomst.
Hovedsagen er at skittet virker, og det gør det, med denne lille dims. Medion`en er nu lige så hurtig som min nye HP med win10. Den trækker både film og indlæser web sider uden problemer.

Men vil man gerne skille pc`en ad, og købe nye (dyre) stumper til den, så velbekomme.

For en god ordens skyld: Jeg har ikke aktier i avxperten. Har handlet der een gang, men det er nok ikke sidste gang.

M.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-11-20 11:27

acer aspire es 15 qualcomm atheros qca 9377
2,2 ghz 16 mb ram windows 20h2

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-11-20 12:37

Kan se der er mange på nettet som også har problemer med wifi på tilsvarende modeller.

Jeg ville også skifte wifi kortet. Kan se på diverse youtubes at kortet er ret nemt at skifte - hvis du kan få bagbeklædningen af.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-11-20 08:16

det der undre mig er at min kones hp pc som er to år og en gammel hp som er 7 år laver samme nummer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-20 23:08

Hvis man bor ien etageejendom eller anden tæt bebyggelse kan Wifi kanalerne vre fuldstændigt overbelastede af for mange samtidige "sendere" Det betyder at pakkerne skal gensendes et utal af gange for at komme korrekt frem. Det giver en meget klangsom forbindelse.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-20 23:11

Brug kun kablet forbindelse, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

Stol heller ikke på at den hastighed som udbyderen angiver altid passer med virkeligheden.
Hhusk også at programmer i baggrunden kan tage en delm af din målte hasighed.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-11-20 07:41

jeg bor i parcel hus og jeg bruger kabel men kan ikke få mere end ca 150 og på wifi 25 så det er det jeg søger en forklaring på

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-11-20 08:06

Det har noget med KB og Kb at gøre

Ex. Internet service provider give speed of 2 mbps=2048 bits,so download speed will be 256 kilobytes. Please careful about capital B and small b…internet providers are doing gimmick..every internet provider showing small b only ,becoz it looks like big number … it's all about business strategy…so the conclusion is when you take internet connection u can take a look at letters… hope next time you will choose the plan wisely.

https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-Kb-and-KB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-20 14:02

Hvis det er samme lave hastighed på de 2 computere - fejle compyterne ikke noget.

Næste punkt er så kablet (jeg bruger cat 7 )

Og så er der mellemliggende router (din egen)

Endelig er der så udbyderens udstyr.

Er det via telefonledning eller fiberforbindelse

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-11-20 14:56

det er yousee kabel tv og deres router med deres kabel

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-11-20 07:40

jeg har haft besøg af min søn og barnebarn og de havde begge deres computere med , de var træt af at høre på mig, så vi fik afprøvede hastigheden og den er som den skulle være så hvad er der sket når mine tre ikke kan komme op på mere end ca 150 og wifi 27 er der en forklaring på det

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-11-20 07:50

Der er også den mulighed at din router bruger kanal 7 - ligesom standard opsætningen fra Yousee plejer.

Prøv at skifte kanal, og prøv at hent en Wifi analyser for at checke hvad der er af andre netværk i nærheden, for at se hvilke kanaler de ligger på.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-11-20 10:20

jeg tror jeg har prøvet alle kanaler også auto

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 26-11-20 15:10

Uden at have læst alt vil jeg tro at dine netværkskort kun kan klare 150 Mbps så måske kan sådan en dims klare det https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/usb-2-0-traadloes-netvaerks-adapter-300-mbps.html

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-11-20 07:46

tak alle sammen da det ser ud til at der ikke er nogen som kan hjælpe mig ser jeg ingen grund til at forsætte der er så mange som har gjort et stort forsøg på at hjælpe så jeg ved ikke hvem som skal have point så jeg annulere spørgsmålet er der nogen som føler sig forbigået er det bare ærgeligt men endnu engang tak

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 28-11-20 08:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål