/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Sparebruser
Fra : gnilbo
Vist : 170 gange
150 point
Dato : 20-11-20 09:56

Hej
Er der nogen, der kan anbefale en kvalitativ god sparebruser (brusehoved)?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-11-20 10:54

Lad være med at skrue helt op for vandet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-20 14:17

Der kan være "legionella" i det varme vand hvis temperaturen er for lav.
Legionella er ikke farlig i vandform, men angriber luftvejene i forstøvet form.
Nogle vandbesparende apparater ( perlatorer på vandhaner/brusere ) forstøver vandet.

Hvis du vil spare på det varme vand, så giver en høj temperatur mindre forbrug, da du bruger mere koldt vand, for at opnå passende temperatur.....................men ingen legionella.