/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fra 7 til 13 polet anhængerstik ?
Fra : myg
Vist : 197 gange
100 point
Dato : 07-11-20 17:41

Jeg har et problem ved konvertering fra 7 til 13 polet anhængerstik.

På min nyerhvervede Golf 7 fra 2015 er der 13-polet stik, og nu er jeg ved at montere det samme på hhv. campingvogn og trailer - meeeeen.......

På campingvognen (Knaus Azur 1997) virker side/baglys, stoplys og blinklys fint - men jeg opdagede i dag, at tågebaglyset på Golf'en ikke virker, når stikket til CV'en er sat i ?

På traileren virker baglys og blinklys, men jeg kan ikke få stoplyset til at virke.....

Alt burde være forbundet efter forskrifterne, men er der noget jeg overser ?????

Ledningsføring:
Trailerens ledning er forbundet til de samme pin-numre på 13-pin-stikket - som det var før med 7-polet stik.

Baglys:    7 venstre
      5 højre
Blinklys :   1 venstre
      4 højre
Stoplys:    6
Stel:      3

Ledningerne har dog ikke alle de samme farver, som angivet i de diagrammer jeg har fundet på nettet. Hvid ledning er kraftigere end de andre, så den må vel være stel ? (passer også med diagrammerne).
Det er en meget gammel trailer - nok 35-40 år, så måske trænger ledningsnettet til udskiftning, men det er bare påfaldende sært, at stoplyset forsvinder i begge sider i forbindelse med et stik-skifte.

Er der et kvalificeret bud på løsning af problemet ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-11-20 22:08

Er det ikke blot at måle dig frem til det rigtige ?

Du kunne måske prøve på en anden bil.

Du kan måle om der er spænding mellem 3 og 6, når du får en til at træde på bremsen på din bil...

Det kan jo være så banalt at ledningen ikke er monteret korrekt på din bil.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-11-20 23:39

Hvis dine normale lygter og STIKKET på bilen er GODKENDT af en synmand, så er det stikke det er galt med, diverse Thansen og andet sælger skidt og LORT de ikke selv kan stå inde for? med mindre du køber EKSTRA konverter stik der oversætter det (ledninger) til DANSKE forhold - flere penge ud til nyt osv - da man jo bare mangler LYS...

Kør til en synshal og få dem til at hjælpe dig, de tager dig ikke engang i hånden mere, men giver sikkert en varm kaffe.

Men direkte SVINERI fra dem der sælger skidtet.
Få skidtet byttet eller pengene tilbage og HÆNG firmaet ud på Trustpilot, de fortjener ikke bedre.
Og det hele kommer sikkert fra KINA og kan ikke overholde DK stadart.
De kører sikkert i den forkerte side af vejen, alligevel

Annuller spørgsmålet
Fra : myg

Dato : 26-01-21 21:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

2 svar - et ikke anvendeligt og et ikke læsevenligt med et ikke pænt sprogbrug

Derfor