/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
langsom upload
Fra : madglad
Vist : 152 gange
200 point
Dato : 07-11-20 13:43

har en 300/60..når jeg laver en speedtest kører den ful fart, downloader jeg kører den max men hvis jeg uploader kører den måske kun med 20 kbs eller helt ned til nul.
er der et bud på hvad der kan være galt.
windows 10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-20 14:49

Internet hastighed er ikke hurtigere end den langsomste sender/modtager.
Ægte hastighedstest bør være via kabel til router.
Netværksdriveren skal også være ok
Højreklik på start og vælg enhedshåndtering > rul ned og kig på "netværkskort"

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 07-11-20 14:59

der står at netværkskortet virker som det skal og det er den nyeste driver
upload burde være mere end 20 kbs når min upload er 60mbit vil jeg mene.
ligegyldig hvem jeg uploader til så er hastigheden den samme lave hastighed

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-11-20 23:56

men hvis jeg uploader kører den måske kun med 20 kbs eller helt ned til nul.
er der et bud på hvad der kan være galt.

Dit ? download er ikke færdigt, har prøvet det selv og upload hastighed stiger ikke før download er færdigt.
Så se lige efter hvad du eller har kørende af programmer der vil snakke med nettet.
Test det hvis du har Google drev? altså hvor mange minutter 1GB tager ? 4 minutter hos mig
gammel hastighed 1 time
Har du Win 10 burde du kunne se hastighederne, er det mobilos så se under Wifi

Selv bruger jeg på PC
https://www.hageltech.com/dumeter/about
Og på mobilos kan du se det andre steder eller

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-11-20 00:02

Er det Wifi eller med kabel?

prøv at upload en fil til Google drev og det burde være lynhurtigt
dog ikke hurtigere end Google kan modtage? hvilket til tider tager en evighed.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-11-20 00:05
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-11-20 07:54

jeg kan sige så meget at min pc gør det stik modsatte

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-11-20 08:43

er det yousee du har

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 08-11-20 09:22

abbaba..nej den viser næsten ingenting og ryger til sidst ned på nul. og det er wifi

kiwi..ja det er yousee.

prøver lige google drev

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 08-11-20 09:29

det virker fint på google drev. men hvis jeg kører igennem en torrent client kører det ikke

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-11-20 09:48

jeg tror at der er noget galt med yousee for inden de hævede til 300/60 kunne jeg trække 120/10 på en wifi forbindelse hvor jeg nu kun får ca 30/30

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 08-11-20 10:04

har lige kørt en speedtest på yousee..293/71 så der er den som den skal være

Annuller spørgsmålet
Fra : madglad

Dato : 22-11-20 17:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål