/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Forsendelse
Fra : Guldhammer12
Vist : 163 gange
500 point
Dato : 27-10-20 12:39

Jeg har købt en vare af en privat person. Da varen kommer frem er den i stykker. Jeg reklamerer overfor fragtfirmaet og får afslag på erstatning, grundet mangelfuld indpakning.
Jeg kontakter sælger, som svarer " Den må du tage med fragtfirmaet"
Har jeg mulighed for at klage og hvor ?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 27-10-20 17:27

Hvis indpakningen er dårlig er det afsendernes problem ellers er det fragtfirmaets problem, da de tit smider rundt med pakkerne.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-10-20 16:34

Det er fragtfirmaet problem er det ikke pakket ordenligt ind skal de afvise at tage pakken med

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-10-20 18:40

Det er fragtfirmaet problem er det ikke pakket ordenligt ind skal de afvise at tage pakken med

Det vil jeg også holde mig til, (har selv fået afvist et par pakker som de syntes skulle have mere tape) men sådan er det desværre ikke

Det er sælgers ansvar, hvis varen forsvinder eller bliver skadet, før du får den leveret. Sker det efter leveringen, skal sælger kun betale, hvis det er hans skyld.

https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/skader/

Kommentar
Fra : Guldhammer12

Dato : 22-11-20 20:56

Tak for jeres reaktioner. Nu er mit problem så bare at fragtfirma og afsender fralægger sig et hvert ansvar. De giver hinanden skylden. Og jeg står med en ødelagt vare