/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
internet
Fra : ferik
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 06-10-20 22:36

jeg har waoo tv internet og fastnet telefon
det er opsagt 31/10/20
tv 0g fastnet skal forsætte, nuværende pris internet pr mdr 178- internettet 20/20
jeg overvejer at bruge, en mobil telefon som router (evt med fri data)
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre,
bruge af udstyr mm

erik

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-10-20 22:59

Du skal nok undersøge noget mere, for det lyder som om du er ude og "blæse bananer".

Du skal google noget mere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-10-20 09:51

En mobiltelefon kan ikke fungere som router.
Du tager nok lidt fejl af begreberne. En router er en enhed som kan "fordele" internettet ud til flere enheder, som feks flere computere, ip-telefon, internet radio - smart tv mv.

Da den ofte er sammenbygget med modem og Wifi acsesspoint. er det ikke så underligt at begreberne bliver sammenblandet. Selv annoncer og sælgerre roder godt rundt i det.

du kan bruge en mobiltelefon med dataabonnement som modem med accesspoint, men så kan den ikke telefonere samtidig, og heller ikke modtage opkald.

Hvis du vil gøre det hele meget billiger i længden, så sætter du en antenne på dit fjernsyn. Det kræver ikke abonnement, så længe du nøjes med det ca 10 gratis kanaler , herunder alle fra DR.

Til internet kan man anskaffe et modem med router og wifi ,alt i en enhed lige til at sætte et simkort i , så er man på med det samme. Hastigheden afhænger af hvor langt man er fra masten. Med oister modem og abonnement er jeg konstant på med ca 50 Mbit begge veje.

Jeg har pr antenne ca 20 tv kanaler , hvor vi kun betaler for tv2.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-10-20 20:00

Til internet kan man anskaffe et modem med router og wifi ,alt i en enhed lige til at sætte et simkort i , så er man på med det samme. Hastigheden afhænger af hvor langt man er fra masten. Med oister modem og abonnement er jeg konstant på med ca 50 Mbit begge veje.

Den Router, har den kun WiFi eller kan der tilsluttes Lan? stik

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-10-20 20:56

abbaha
link til modem med ruoter
ønskes

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-20 23:48

Den Transor ? bruger?
eller dette link.
https://www.oister.dk/internet/oister-wifi/

Og TAk for spørgsmålet..

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-10-20 02:39

Havde samme problem, så jeg købte en brugt Huawei B525s-23a router til simkort på DBA for 400,- kr..
Data simkort fra Lebara til 99,- kr./md. for 100GB data.
Har endnu ikke oplevet at kunne bruge alle 100GB, også selv om jeg bruger nettet 24/7/365

Hastigheden på denne løsning er ca. 30-45 / 10-15 hhv. up/down via routerens interne antenner, bor ca. 4 km. fra masten. Det dobbelte af den hastighed jeg kunne få på telefonledningen fra Fullrate der kosted det dobbelte.

https://www.proshop.de/Wlan-Router/Huawei-B525S-23A-White-4G-AC-Standard-80211ac/2666218

https://mobile.lebara.com/dk/da/data-packages/100-gb/p/450049

En absolut billigt og pålidelig forbindelse til 99,- kr. om måneden.

(Prøvede først med Oister, men det duede ikke pga. udfald og latterlig lav hastighed, selv om de lovede guld og grønne skove)

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 10-10-20 13:58

Tak for svaret abbaba.