/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ørentviste i egernfoderhuset
Fra : kipumi
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 03-10-20 16:51

Mit egernfoderhus er opsat efter anvisninger på kassen - og med egernfoderblanding i.
Dagen efter er egernfoderhuset fyldt med ørentviste. Jeg har hældt dem ud langt væk, lagt nye nødder i, og det samme gentager sig. Jeg har prøvet at flytte kassen, prøvet andre nøddeblandinger m.m. jeg kan se flere egern, der opholder sig i haven nær kassen, men der er aldrig nogensinde nogen, der spiser af den.

Efter at have været væk en uge var der nu over 100 ørentviste i kassen - inkl. ekskrementer i tykke lag, alle nødder var syltet ind. Bunden var helt muggen og fugtig. Kassen er ubrugelig nu.

Mon nogen har hørt om lignende eller ved, om der er noget at gøre ??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-10-20 17:32

Du har bare en for fugtig kasse. Hvis der er hul øverst som regnvandet kan komme ind ad, er det vigtigt med huller i bunden som det kan løbe ud af, og som der kan komme luft igennem for at tørre .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-20 19:01

Vi har lufthuller i vores post/Pakke kasse ................. med masser af ørentviste i.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-20 22:08

Husk de er føde for andre dyr, så pas godt på dem

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 07-10-20 17:03

Tak for svaret Bille1948. Der var ingen rigtige gode svar - men du får point for at passe på insekterne

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-10-20 17:15

Tak for point