/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
slette
Fra : kivi
Vist : 306 gange
100 point
Dato : 21-09-20 17:20

hvordan sletter men harddisk så det ikke kan genskabes den skal ikke ødelægges bare slettes

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-09-20 17:33
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-09-20 18:08

Du skal have et styresystem på en anden måde.
På Microsofts side kan man hente Windows til en USB-nøgle.
Så booter man PCen op fra denne USB, og så kan må få lov til at formatere den.
Det er ikke helt enkelt, for man skal først ind i BIOS'en og stille maskinen op til at boote fra USB-nøglen.
Alternativt kan du pille harddisken ud og anskaffe en adapter til den, så den kan bruges som et eksternt USB-drive. Den sætter du så i en anden PC og formaterer den som man formatere en USB-nøgle.
Her er et eksempel på en adapter :https://www.av-cables.dk/usb-3-0-til-sata-adapter/usb-3-0-til-sata-6gb-s-adapter-2-5.html?gclid=Cj0KCQjwnqH7BRDdARIsACTSAdumT16i8sLyQwBOOEYaiq_Q3Ia9qwYkXpD9HTZ2hQZwvUEwdJyl0i8aAoyOEALw_wcB
NB. : DU SKAL FINDE EN ADAPTER, DER P TIL DIN HARDDISK. LINKET ER ET EKSEMPEL!

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-20 20:25

Det gør du ved at finde et tool på nettet som kan low level format.
https://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format-Tool/

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 23-09-20 07:36

Tak for svaret webnoob.