/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Betyder det jeg er fyret
Fra : moabou1
Vist : 499 gange
45 point
Dato : 17-09-20 07:49

Hej.

Jeg var oprindeligt tilmeldt et kursus til afholdelse her om 3 uger i forbindelse med jeg for ca.3 uger siden er startet på nyt job.

Dog modtog jeg i fredags ved en fejl en mail fra arrangørren med en kreditnota.

Da jeg spurgte bogholderi, hvad det betød fik jeg en forklaring, som jeg ikke er helt overbevist om.

Han fortalte mig, at en af mine andre kollegaer som også skulle med havde meldt afbrud.

Men da der allerede var betalt for min kollegas deltagelse gav det bedre mening, at man ikke betalte for min deltage.

På den måde slap de nemlig for at sende penge frem og tilbage..
Dog undrer jeg mig over at der kommer en kreditnota i mit navn, hvor der står jeg er afmeldt....

Bør kreditnota ikke komme i min kollegas navn. Eller slet ingen kreditnota. Jeg tager jo bare hans navn. Og når der alligevel ikke var betalt for min deltagelse giver det vel ik mening ser kommer en kredit nota i mit navn...
.
Hvad er jeres mening.

Er jeg for paranoid??

Kommentar
Fra : moabou1

Dato : 17-09-20 07:51

Der skulle stå, at jeg bare tager hans plads. Og ikke hans navn.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-09-20 07:57

Klart nok - det er en ommer fra den kursusvirksomheds side.
Tal med din arbejdsgiver som vel har tilmeldt dig kurset.

Kommentar
Fra : moabou1

Dato : 17-09-20 08:08

Hvad er klart nok?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-09-20 09:11

Lyder mere som om du er forvirreret...

Hvorfor spørge os, og ikke dem der har indflydelse, kursusvirksomhed...

Det er vel heller ikke kursusvirksomheder, der styre din ansættelse eller afskedigelse...

Tag en kop kaffe, og ring til dem der ved noget...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-09-20 09:42

Citat
Hvad er klart nok?

At du er helt rundforvirret - kan åbenbart hverken læse eller fostå...

Annuler du bare dette spørgsmål som alle de andre, så går det nok helt af sig selv!

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   1
- Annullerede   9
- Slettede   0
Ialt   11

Kommentar
Fra : moabou1

Dato : 17-09-20 09:57

Det jeg egentlig spørger til, er om det foregår på den måde i praksis, og om en kreditnota kan forstås således.

Jeg har stil spørgsmålet i forummet for bogholderi, hvorfor jeg antog at de folk der ville svare selv havde erfaring hermed eller arbejdese med det.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 45 point
Dato : 17-09-20 10:12

Det betyder at betalingen for din kollega overgår til betaling for dig.
Når du møder op på kurset kan du gøre opmærksom på at det er dit navn som skal stå på evt. kursusbeviser. Måske skal du lige have bevis med på, at det nu også er dig.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 17-09-20 11:00

Citat
Jeg har stil spørgsmålet i forummet for bogholderi, hvorfor jeg antog at de folk der ville svare selv havde erfaring hermed eller arbejdese med det.

Uanset hvilket svar du får fatter du åbenbart nada...

Prøv at læs hvad der står - hvis du altså kan læse dansk sprog...

Citat
Klart nok - det er en ommer fra den kursusvirksomheds side.
Tal med din arbejdsgiver som vel har tilmeldt dig kurset.

Det kan da ikke udtrykkes mere klart som jeg læser det!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-09-20 13:10

Ja, du er paranoid

Kommentar
Fra : moabou1

Dato : 17-09-20 18:19

Eyvind

Har du nogen erfaring med om det er den måde det foregår på.

Her tænker jeg i forhold til kreditnota.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-09-20 18:55

Din arbejdsplads har helt styr på det!
En kreditnota laves, når en faktureret ydelse skal tilbagebetales, altså er
en kreditnota et udtryk for en ”faktura i minus” – det vil sige, at den viser, hvad kunden har som tilgodehavende hos sælger.
Så tag det helt roligt

Godkendelse af svar
Fra : moabou1

Dato : 17-09-20 19:01

Tak for svaret Eyvind og katekismus