/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Google-søgnings forside forsvinder?
Fra : cristian2
Vist : 352 gange
40 point
Dato : 07-09-20 18:51

Når jeg søger på Google, fremkommer der i et splitsekund det klassiske vindue med: En kort fremhævet tekst der "forklarer" det jeg søgte på + nedenunder en række billeder / vinduer med videoer, jeg kan klikke på, samt "Se resultat for ..." i højre kolonne med billede og evt. et kort og webshop man kan klikke på.

Men ... det forsvinder som sagt efter et splitsekund. Det ærger mig meget, da jeg betragter ovennævnte set up som meget brugervenligt, når jeg foretager Google-søgninger.

Spørgsmålet er, hvorfor det forsvinder efter et splitsekund?

På browseren "Bing" fungerer det som det skal.

Jeg har forsøgt følgende uden hjælp:
Genstarte, fjerne catche, restarte Google Chrome.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-09-20 19:11

Det kunne være Bing, der fjerner det for at blive den foretrukne søgemaskine.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-09-20 19:48

Efter sidste "opdateringer" ( burde hedde neddateringer) Skal man bruge ret lang tid og fantasi for at fjerne alt det der er gjort for at ødelægge alt andet end Microsoft betalingdprodukter.
Nu er bægeret snart fyldt, så det er tid helt at skippe windows.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 08-09-20 09:20

Christian.eg havde et lignende problem
Jeg endte med at afinstallere Chrome helt, og efter geninstalleringen virkede Chrome normalt.
Men det har du vel prøvet?

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 08-09-20 10:12

Citat
Jeg endte med at afinstallere Chrome helt, og efter geninstalleringen virkede Chrome normalt.
Men det har du vel prøvet

Nej, det har jeg ikke prøvet. Får det ingen konsekvenser for, hvad jeg har gemt på Chrome, gmail-historik osv?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-09-20 10:27

Luk for dine Browser udvidelser = Adblock, har du VPN så luk for det.
Jeg har samme problem, det er KAspersky der blokkerer for mit vedkommende

Accepteret svar
Fra : palleby

Modtaget 40 point
Dato : 08-09-20 10:35

Jeg er ikke sikker på hvor meget du mister men jeg mener det meste ligger i din Google Account..
Jeg har chrome synkroniseret på flere enheder..så det var mest gemte adgangskoder cookies m.m.jeg skulle genindtaste..
Men det ved andre nok mere om...men da det kun er i Chrome problemerne er,. vil jeg foreslå det som en "sidste mulighed"...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-09-20 13:43

Sidst jeg opdaterede Crome forsvandt alt, så var det med at huske alle login s osv.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 09-09-20 09:19

Citat
Sidst jeg opdaterede Crome forsvandt alt

Jeg er langt fra IT-ekspert, så det lyder ikke som en farbar løsning ...

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 12-09-20 09:58

Hvis problem er du ikke når at læse "hints" før billedet er væk.

Prøv med 3 taster samtidig: Ctrl Upper PrtSc
Mens billeder endnu er på skærm.

Hvis du er heldig, har du et Print af Skærmbillede i copy paste funktionen.
Start f.eks. program Paint, for at paste copy printet af skærmbillede ind, hvor du kan Save-As, det i JPG format, så det kan ses med ...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-09-20 14:11

tekst der "forklarer" det jeg søgte på + nedenunder en række billeder / vinduer med videoer, jeg kan klikke på, samt "Se resultat for ..." i højre kolonne med billede og evt. et kort og webshop man kan klikke på.

Som jeg har skrevet, så opfatter mange AV programmer og popup blokkere det som Spam og derfor lukker for det, har du prøvet at lukke for din sikkerhed.
Er det din sikkerhed der blokkerer, kan du lave undtagelser i programmerne

Se eventuelt her under søgefunktioner

https://support.google.com/websearch/answer/106230

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-09-20 14:12
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 12-10-20 15:54

Tak for svaret palleby.