/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS´s eget virus SW.
Fra : k_m_s
Vist : 278 gange
200 point
Dato : 04-09-20 16:16

Hej

Hvordan er Microsoft´s eget virus SW i dag? Til Windows og Office 365 med office.

Snakkede med dem i går og nu skulle det jo virke lige så godt som f.eks. AVG.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-09-20 16:42

Mener du at du fik MS til at indrømme at de har virus indbygget i deres system.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-20 17:02

MS Essentials eller Defender har været der i årevis - bruger ikke noget andet.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-09-20 23:10

MS Essentials eller Defender

Man kan jo også bare lade Virus og MS angribe sin PC , intet er mindre effektivt en det du efspørger; MS kræver at din PC næsten skal være åben for alt.

Selv AVG og andre gratis programmer fanger skidt før MS overhovedet vågner op til ANGREB.

Gør dig selv en tjeneste og hent dette, opdater det med det samme, det holder det meste skidt væk, dog ikke de værste Virus, og den gratis udgave beskytter ikke LIVE for trusler.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/

Mener Kaspersky har en gratis udgave der slår alt andet der findes af gratis beskyttelse, den bliver bare ikke opdateret før et par uger/ dage efter den betalte udgave, men særdeles effektiv til GRATIS prisen.
https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk032dlygoTMIZMVOC9imUGyOmQJkNQ%3A1599253759752&ei=_6xSX-DMLeXFrgS_xrrgAQ&q=free+kaspersky&oq=free+Kaspersky&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgAMgIIADIGCAAQBxAeMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjIGCAAQBxAeMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjIGCAAQBxAeMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjoECAAQRzoHCCMQsAIQJzoECAAQDToICAAQBxAeEBNQ-BpYxiNgxi9oAHABeACAAYUBiAGMBJIBAzIuM5gBAKABAaoBB2d3cy13aXrAAQE&sclient=psy-ab

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-20 23:15

MS’s eget har virket i årevis her

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-09-20 23:18

NB nu til dage er det ikke så meget Virus man skal være bange for, men HVEM der har adgang til at se på din PC, og er der åbne porte, som MS og Google bruger, så er du særdeles udsat hvis det skulle gå galt, og så kan de løbe med alt hvad du har af penge og ID.
Så en god Firewall og du kan se hvem og hvad der foregå (med alarm), og kan lukke for forbindelsen.
Har selv brugt denne i flere år uden problem, bare den står i ? læremode, så spørger den dig hver gang der sker noget, kan være irriterenede før man lærer den at kende, men så ved du hvad der foregår.
https://tinywall.pados.hu/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-09-20 23:24

MS’s eget har virket i årevis her

Har du haft Virus, eller ligger det bare og venter på udbrud.

Kun tåber tager ikke backup osv... eller bruger noget fra MS og Google som sikkerhed.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-09-20 09:20

Tjek lige denne video. Godt nok på tysk. Men hovedbudskabet er at man ikke bør installere tredieparts AntiVirus programmer i Windows 10.

https://www.youtube.com/watch?v=OVrmwIfluKk&t=207s

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-09-20 12:16

Jeg har den betalte AVG Internet Security og har ikke haft virus e.l. og har været rigtigt godt tilfreds. Men for et stykke tid siden fik jeg besked om at prøveperioden på deres Tune Up var udløbet (Anede ikke at Tune Up var på prøve, ja har måske ikke fået læst samtlige sider)

Efter Tune Up er ophørt er min pc blevet så langsom og ustabil at jeg er bange for min pc snart går ned.

Min pc er gammel men har ikke haft problemer før. Jeg har kørt diverse rense programmer, uden bedring.

Kim

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-20 14:09

Ja, de er "dygtige" til at "sælge varen".

Måske skulle du helt skille dig af med AVG, når de gør din PC langsom, bare fordi du ikke vil købe et af deres andre "produkter".

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-09-20 19:01

Jeg har brugt Microsoft Defender for 4-5 computer i flere år - og selv om jeg nogen gange er inde på suspekte hjemmesider, så har jeg været forskånet for virus/ransomware.

Det eneste jeg kan huske er at jeg via Chrome har fået ødelagt setuppet - så chrome/edge var loaded med kunstige hjemmeside som dukker op selv om jeg ikke ville have dem. Det krævede at jeg skulle resette Win10.
Nuomdage har jeg ikke noget vigtigt på computeren som ikke er backet up via Chrome eller Onedrive, eller externte fysiske drev.

Som udgangpunkt så tror jeg at MS er fint, MS er kommet godt med de sidste par år.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-09-20 21:23

Havde du stillet spørgsmålet for 3-4 år siden havde jeg uden tøven sagt du skulle bruge alt andet end MS Defender. Nøj den var ringe. I dag vil jeg uden at blinke sige at man sagtens kan bruge den, lige som jeg uden at tøve vil fraråde folk i at bruge fx. avast.

Hvis man har holdt lidt øje med nogle at de uafhængige tester af AV så vil man se at Defender at mindst lige så gode som de andre, Symantec Endpoint, Kaspersky, Bitdefender og mange flere.

Jeg anbefaler ikke Defender hvis det fx. er til større virksomheder da deres backend er utrolig kompleks at sætte op og kræver flere dyre licenser.

MS defender er udemærket og kan sagtens bruges.

Men som det er med alle typer Antivirus programmer, så er de kun så gode som brugere.