/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor sælger (og køber) jeg min bil?
Fra : cristian2
Vist : 303 gange
140 point
Dato : 01-09-20 15:49

Jeg har ledet forskellige steder for at finde ud af hvor jeg kan sælge min gamle bil (max pris: 10.000). Der er et hav at steder foruden DBA og Bilbasen. Er der en lister over hvilke paltforme der er de bedste?
Kan der svare sig at sætte den til salg en hel masse steder - eller bliver én annonce et sted alligevel spredt ud til de fleste andre platforme?

Jeg skal efterfølgende købe en brugt bil: Gælder det samme her - at de bedste sælger-internet-platforme og identiske med de bedste platforme som bil-KØBER?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-09-20 17:52

Jeg foretrækker at købe bil hvor jeg kan mærke dem og se dem og i et firma jeg har tillid til.
Derfor bruger jeg Sjælland Automægler.
Jeg har kendt ejeren Flemming af
https://autom.dk/?gclid=EAIaIQobChMI8Kb5mo_I6wIVCd-yCh3FUwt4EAAYASAAEgL3ffD_BwE
i 35 år og har altid handlet både nye og brugte biler med ham. Et firma der er til at stole på.
I øvrigt bliver mine biler ligeledes serviceret af deres værksted.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 01-09-20 18:51

God reklame

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-09-20 21:20

Det virker jo udelukkende lokalt.

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 140 point
Dato : 02-09-20 07:37

G&G når det ikke er biler over 10/150000
DBA oplyser sælger næppe alt om bilen og der skal man ofte spørge flere gange om oplysninger om bilen, man skulle tro de ikke ville sælge bil men bare have bilens billede på nettet.

Selv har jeg aldrig handlet gennem Bilbasen, bare set anmeldelser på biler.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 07-09-20 11:16

Jeg ville nok lige se på " Trustpilot "først.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 07-09-20 18:13

Tak for svaret abbaba.