/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tilbud på nyt hegn
Fra : nosunshine5
Vist : 288 gange
100 point
Dato : 27-08-20 21:39

Jeg skal have nyt hegn. Det er ikke et dyrt hegn. Jeg har fået et tilbud på at rejse et nyt. Opsætning på 24.000 kr inkl hegnmateriale.

Det er på hver side af haven, fra husets hjørner og afskærme haven. 12 m på den ene side og 20 m til den anden side. En havelåge i begge sider.
Nye stolper sættes.

Er det en ok pris?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-08-20 22:57

Det kan da sikkert ikke gøres billigere....

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-08-20 00:35

Hvilken slags hegn, rafter eller skærme og hvad er højden?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 28-08-20 21:23

Præv at find ud af hvad materialerne koster, og så læg ca. 15.000 oveni (3 dages arbejde) - så har du prisen.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-20 22:32

En god tommelfingerregel, når man taler om priser generelt inden for de fleste håndværksmæssige brancher m.m.... Går ca. 2/3 til løn og 1/3 til materialeudgifter.
Så prisen er helt Ok, efter min mening.

Et hurtigt regneskykke ud fra de oplysninger du har opgivet, koster dit hegn pr. løbende meter 750.kr. Dertil kommer 2 havelåger. Det svare noglelunde til, at hegnet koster ca. 200-250. kr pr. løbende meter. Det er et meget billigt hegn.

Der findes hegn der koster flere tusind kroner pr. løbende meter + arbejdsløn.

Så, hvis du vil spare penge, må du selv i gang med spaden og saven.

McBobo

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 05-09-20 18:57

Tak for svaret McBobo.

Tak for en god forklaring. :D