/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Stationær u/tilbehør - andres erfaringer
Fra : Oldboston
Vist : 138 gange
300 point
Dato : 27-08-20 19:46

Jeg står overfor anskaffelse af ny PC, og lagde et spørgsmål i går på kandu om bærbar PC som afløser for min gamle ASUS.

Men jeg overvejer om jeg i stedet for en bærbar ikke hellere skal anskaffe en stationær PC uden skærm og tastatur, for det har jeg i forvejen i fin kvalitet. F. eks den lille kompakte Lenovo Think Center til ca. 4.000 kr. Hvis jeg har den stående på mit hjemmekontor, sammen med skærm, tastatur og en ekstern harddisk til sikkerhedskopiering, er det så ikke en OK løsning? Når jeg så er på farten, kan jeg evt. nøjes med en tablet eller en refurbished laptop og tage de dokumenter og andre filer med, som jeg arbejder med.

Er der nogen af jer, der har erfaringer om dette, og er Lenovo Think Pad et ok valg?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-08-20 21:18

Forstår ikke lige dit spørgsmål, du har en PC/ andet der virker, men vil alligevel have noget nyt? som skal bruges til ? intet som di nuværende sikkert er hurtig nok til ? altså spild af penge.

Refurbist? turde ikke løbe an på det, slet ikke noget der har harddiske/ hardware at gøre.
Ellers er det bare en gammel pc der siges at være total NY,
Fik en telefon byttet i EL giganten, og den blev bare slette for Passwords og andet fra Google og ellers lagt til salg som NY

Prøv at søg i Sverige/ Tyskland.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-20 22:35

Hvis du har en ældre skærm kan den være med VGA, som er det afrundede stik med 15 huller.
Din nye computer har måske HDMI skærmudgang og det løses med et lille overgangsstik.

Hvis din nye bærbare har bredskærm og din gamle skærm ikke har - er det ikke så nemt, at bruge den gamle skærm.

Lenovo Think Pad er en ok maskine.

Men hvad er det for en type dokumenter / filer du laver ude og som du vil gemme / behandle hjemme.
En tablet er ikke så god som arbejdsmaskine - men det er en bærbar computer
Det er hvad jeg syntes.