/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skade med:”Loctite mini trio super glue”
Fra : boyelauritzen
Vist : 265 gange
100 point
Dato : 27-08-20 12:54

Så fik jeg desværre skadet vores Piet Hein bordplade med sekund lim fra eksplosion, som følge af design svaghed på ”Loctite mini trio super glue”.

Efter skade er blevet holdt fugtig med opvaskesæbe, og mekanisk bearbejdet med plastik kort en uge, er næsten al lim væk.

Overvejer at fjerne sidste skader efter uheld med sekund lim ved, at polere bordplade af ”plastik” med plastisk ler?:
- Farver plastisk ler?
- Er der nogen der har erfaringer med polering?

NB: Før i tiden havde skrue top en plastik nål, beregnet til at prikke hul på tuben med, inden tud skrues på.
Nu er plastik nål fjernet, og tuben var ikke åbnet efter at have strammet tud.
Med det resultat, at lim kom ud ved en eksplosion, da jeg trykkede hårdt på tuben….

https://www.facebook.com/boye.lauritzen

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-08-20 14:40

Boye Lauritzen (Boye Henning Lauritzen) er på Facebook.
Få kontakt med Boye ved at oprette en profil på Facebook i dag.
Log på
eller
Opret profil

Plast kan slibes og poleres med sandpapir og det tager ikke lang tid.
https://www.google.com/search?q=polere+billygter&oq=polere+bil&aqs=chrome.3.69i57j0l7.7902j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-08-20 11:36

Jeg kender ikke bordet og ved derfor ikke hvilken type det er . Afhængig af plasttypen kan leret gøre det mat eller arbejdes ned i plasten så den misfarves.

Der findes meget fintkornene polermidler, som kan bruges på blank pmma og andre plasttyper

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-20 23:34
Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 03-09-20 07:43

Tak for svaret katekismus.
som et link til producent egne råd.

Før jeg nåede længere med fjernelse af lim,
havde min hustru brugt et "plastik slippe middel" beregnet til en keramisk kogeplade.

Det var fint.
Plastik stykkerne var ikke hårdere end det ikke skadede bor.

NB: På din link anbefaler Producent af lim: acetone!
Acetone ville sandsynligvis også have opløst oprindelige lak på bord.
Sekund lim havde kommet at bord med acetone, men ville have forøget skadens omfang.