/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kode ændring ved opstart af pc
Fra : susss
Vist : 183 gange
50 point
Dato : 27-08-20 11:03

Nå jeg starter min nye pc skal jeg taste en kode ..jeg vil godt ændre den kode, hvor er det nu man gør det henne ? for den vil nemlig have min microsoft kode og den er ret lang..før brugte vi bare et lille ord..Det er efter at den har været tændt og den skal starte igen ..der skal jeg angive en sikkerheds kode som man jo kan vælge selv.,..Men hvor henne ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-20 11:48

Måske dette kan hjælpe:
https://clausvisby.com/da/4922-windows-10-change-the-password-or-pin-code-for-your-account.html

https://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/fjern-adgangskoden-til-windows-10

Jeg mener Windows 10 forlanger at man logger på sin Microsoft konto for at du får lov at starte Windows op, alternativt kan du logge på med en lokal konto. Hvis du logger på med en lokal konto (Som du først skal oprette), kan du ikke få adgang til MicroSoft's cloud løsning, altså der bliver ikke lagt en backup op i skyen af det du laver.

https://support.microsoft.com/da-dk/office/s%C3%A5dan-tilg%C3%A5r-du-onedrive-indstillinger-6173f176-fd9a-4a34-88f5-5646ec6f568b

https://support.microsoft.com/da-dk/office/v%C3%A6lg-hvilke-onedrive-mapper-der-skal-synkroniseres-med-din-computer-98b8b011-8b94-419b-aa95-a14ff2415e85

Kommentar
Fra : susss

Dato : 27-08-20 13:53

Ja men den microsoft kode er jo meget lang..så det tager jo en krig at taste alt det inden man er igang..kan den slet ikke ændres ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-20 17:41

Der er forskel på din kontokode og din kode til pc'n, det kan i princippet være forskellige. Jeg mener at når man har logget på sin konto kan man vælge at der logges automatisk på kontoen. Dina kode til at åbne maskinen på startskærmen kan ændres når du er logget på maskinen. Hold CYRL+ALT nede og trik DEL, så kommer der en skærm, hvor du kan vælge at ændre Windows koden.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 27-08-20 21:00

Den dukkede faktisk op sidste gang jeg åbnede pc-en så nu er problemet løst...og mit andet problem med at finde Importeret fra IE fandt jeg også..men så dukkede der hele 3 Yahoo op øverst og about blank..så nu må jeg finde af hvordan jeg fjerner dem ..:- )

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-20 21:17

Jeg går ud fra det er i Google Chrome. De tre prikker i øverste højre hjørne.
Indstillinger
Overskriften "Udseende", slå "vis knappen startside" til (ekstra tip)
Så "Vis bogmærkelinjen" til (ekstra tip)
Overskriften "Ved opstart"

Her er der 3 muligheder, Vælg den første "Åben siden ny fane"
Jeg vil tro din står til "Åbn en bestemt side eller en række sider", og her vises de sider du omtaler.
Du kan selvfølgelig også herunder vælge en bestemt startside.

Klik på "Avanceret" i bunde af vinduet.

Det er en god ide at gå diverse indstillinger igennem, så du selv bestemmer, hvordan Chrome opfører sig.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 28-08-20 08:19

Brassovitski Du er godt nok god til at forklare hvad jeg skal gøre for at få det til at virke..og det hjalp også dejligt En anden ting der lige er opstået er at den nederste værkstøjslinje nu lige pludselig er blev lys grøn ..Synes bestemt den var hvid i starten..tænker det også er noget man kan stille et sted ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-08-20 11:36

Citat
den nederste værkstøjslinje nu lige pludselig er blev lys grøn

Jeg er ikke helt med på hvilken værktøjslinje du mener?. Er det selve Windows værktøjslinjen?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 28-08-20 11:43

Ja det er den jeg mener hvor ikonerne står nederest på siden på forsiden og på hjemmesiderne og hvor klokken står ude i højre side

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-08-20 11:53

Højreklik på Windows ikonet på værktøjslinjen
Vælg indstillinger
Vælg personlig tilpasning
Vælg farver
rul lidt ned i vinduet

Under overskriften "Vis farver på følgende overflader", kan du vælge hvor den valgte farve skal vises.

Dette link fører godt nok til en engelsk side:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026865/windows-10-change-start-menu-taskbar-action-center-colors

Kommentar
Fra : susss

Dato : 28-08-20 20:39

Det virker tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-08-20 22:36

Ingen årsag.