/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Godt råd søges før nyanskaffelse af PC
Fra : Oldboston
Vist : 184 gange
300 point
Dato : 26-08-20 21:44

Min veltjente ASUS Notebook fra 2014 med Windows 7 fortjener af gå på pension, og jeg er på udkig efter en afløser.
Jeg bruger IKKE spil overhovedet. Jeg downloader eller streamer IKKE film. Men engang imellem går jeg ind og ser TV - enten TV2 Play eller udenlandske TV stationer eller Youtube. Men det er kun, når jeg er ude at rejse, og det sker desværre ikke foreløbig p g a Corona.

Min PC skal først og fremmest bruges til at arbejde med dokumenter og regneark, og desuden PowerPoint og design og vedligeholdelse af et par websites.

Jeg overvejer en Lenovo og samtidig at skifte til Windows 10. Men hvis jeg vælger Lenovo, hvilken model kan anbefales? Der skal helst være touch screen, for det har jeg savnet på min Asus. RAM og lagerkapacitet er jeg i tvivl om, min Asus havde 8 Ram og 1000 GB, men jeg har aldrig brugt mere end halvdelen af lagerkapaciteten, og jeg har også eksterne harddiske, der kan bruges både til sikkerhedskopiering og til at arbejde fra. Prisniveau? I 2014 betalte jeg vist 4500 for min Asus, - den ny må gerne koste måske 5 eller 6000, men helst ikke mere.

Jeg håber at høre lidt om, hvad I mener derude.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 28-08-20 14:18

Jeg kender nogen der har haft bedre erfaring med HP end Lenovo…

Jeg spiller heller ikke spil eller streamer så meget, kun på dr.dk og dPlay, og har haft det helt fint med kun at bruge 4 GB RAM. Også til grafik-progrem, som kræver meget RAM…
Og hvis du ikke ligefrem gemmer en masse videoer, vil 500 GB harddisk være mere end rigeligt. Især når du har en ekstern harddisk ved siden af… Og så kan man jo gemme dokumenter i skyen.

Jeg købte en Acer Aspire der har virket i rigtigt mange år snart… Bl.a. fordi de ikke bliver så hurtigt varme…

Jeg kører ikke selv windows 10, da det har fået en del kritik, men i stedet linux som er mere virusfrit og driftsikkert. Og som kører li så godt som windows 7 gjorde…

Så…køb en billig PC og få en (ven) til at installere linux på den. Der følger gratis software med.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 28-08-20 14:25

Indtil da kan du sikkert sagtens bruge windows 10 til dit behov. Jeg har ikke længere stor erfaring med windows...