/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Cement blandet med stenmel?
Fra : Hijklm
Vist : 266 gange
50 point
Dato : 12-08-20 06:50

Vi har en meget skrånende indkørsel, hvor der ligger 40x40 fliser i et mønster med 4 fliser omringet af brosten.
Problemet er, at efter en oprensning af fugerne, så skrider det nye fugemateriale når det regner - det vaskes af.
Lige nu ligger der stenmel i, men det vaskes også af.
Derfor overvejer jeg skrappere metoder.
Mit spørgsmål er, om vand kan trænge igennem en 1:5 blanding af cement og stenmel?

Tænker at blande det tørt, feje det i og så vand forsigtigt så det ikke flytter sig for meget og hærder ovenpå fliserne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-20 12:20

Stenmel og cement bliver ikke absolut vandtæt, men jeg tror at fugt kun langsomt vil sive gennem.
Husk ikke at komme for meget vand i . Hvis blandingenfår for meget vand vil der komme større svindrevner under hærdningen.