/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvilke pensions selskaber er gode?
Fra : nosunshine5
Vist : 379 gange
200 point
Dato : 10-08-20 21:02

Jeg skal have besøg af en asurandør fra Tryg, her om et par dage til at se om det kanbetale sig at flytte over til dem.

Men hvordan er pensions selskaberne? Der skal en løn-sikring og sundhedssikring med.

Er der nogen der har bedre ry end andre? Det er til en selvstændig

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-08-20 21:08

Jeg ville aldrig bruge et forsikringsselskab til at varetage min pensionsopsparing og slet ikke min sundhedsforsikring, det skal være ved et pensionsselskab, der har en ret stor portefølje til at dele risikoen ud på.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-08-20 22:22

Du skal være meget opmærksom på hvad det koster at flytte dine midler.
Har set man tager op til 7% af porteføljen.

Alle burde kunne klare forrentningen ok, så det er omkostningerne du skal forholde dig til. altså også de løbende administrationsomkostninger.

Man kan jo også selv forvalte sine midler, og så ellers tilkøbe de forsikringer man ønsker ved siden af. behøver slet ikke hænge sammen med en pensionsordning.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-08-20 11:13

Det er typisk billigere, hvis det kombineres med en pensionsopsparing

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 11-08-20 15:30

Dette er et meget svært spørgsmål. Væsenligst er hvad de tager i administrationsomkostninger.
I princippet kunne du lige så godt og med større gevinst selv administrere din pensionsopsparing, hvor du også frit kan hæve af dem når du lyster. .
Men en forudsætning for at du så kan opspare skattefrit er at det foregår gennem et forsikringsselskab eller bank, hvor pengene bindes til din pensionsalder.
Der skal så til gengæld betales skat af det du får udbetalt engang.
Hvis du betaler topskat nu kan de måske betale sig at udsætte så du engang kan få udbetalt uden topskat.
Husk også at småopsparing ikke betaler sig, da privat pension modregnes i folkepension. Så du skal minimum opspare ca. 3 millioner i nutidskroner før det svarer sig. 1 milllion udbetalt over 15 år bliver kun til ca 70.00 om året som efter skat og modregning i folkepensionstillæg, til den tid bliver til en biografbillet i ny og næ.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-08-20 15:33

Glemte at skrive, at ingen dog kan vide hvad et folketingsflertal ,dreven af pengetrang og misundelse engang kan finde på at beslaglægge. Det er sket før.

Der blev f.eks indført pensionsafkast afgift.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-20 17:17

I min optik får en rådgiver i et forsikringsselskab løn for at rådgive forsikringsselskabet og ikke dig.
Og en bankrådgiver får løn for at rådgive banken og ikke dig.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-08-20 17:36

Helt korrekt. derfor findes der uafhængige pensionsrådgivere, som laver seriøs pensionsrådgivning - mod betaling naturligvis.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-08-20 17:48

Tak for svaret transor.