/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hjælp til opsigelse
Fra : adamsahar
Vist : 394 gange
20 point
Dato : 04-08-20 08:11

Situationen er den, at jeg efter 2 måneder på mit nye job nu har fået tilbudt en højere stilling i en anden virksomhed.

Dette har jeg takket ja til.

Jeg står nu til at sige op, men min chef er på ferie og er førdt tilbage 3 uger inden jeg skal starte på det nye job.

Mit spørgsmål er derfor, skal jeg sende en besked med min opsigelse?

Skal jeg ringe og forstyrre chefen i dens ferie?

Eller skal jeg tale med vores koordinator/ sekretær?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 05-08-20 14:07

Du sender ,eller afleverer en skriftlig opsigelse til firmaet.
Att chefen tager ferie uden at have en anden til at tage sig af forretningen.Det er hans problem og ikke dit.
Men husk at du skal gøre det skriftligt og i tide i henhold til din kontrakt, funktionærlov,eller hvad du nu er ansat efter.
Der skal være en kontrakt, ellers står arbejdsgiveren til en bøde.

Godkendelse af svar
Fra : adamsahar

Dato : 05-08-20 14:10

Tak for svaret transor.