/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
.? Ingen vare uden køb af plastpose
Fra : ingelein
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 30-07-20 17:17

Hej
jeg købte en bluse i går til 699, 95 kr. Ekspeditricen spørger mig om jeg vil betale en pose til 4 kr. Jeg siger nej.
Så siger hun: jeg må ikke sælge/ give dig den uden pose.
Nu har jeg altid selv en pose med i min taske og så beder jeg hende om at bruge den. Det er så ok.
Til gengæld bytter jeg blusen i morgen og så ser de mig aldrig mere.
Har I været ude for lignende?
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-20 17:24

Hvorfor må hun ikke give dig blusen med - uden pose?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-07-20 17:35

Svaret var bare at det måtte hun ikke. Og det er så også i orden, at den bliver lagt ned i en pose, hvis jeg evt. vil bytte den inden 8 dage.
Men.... butikken giver p.t. 50- 70 % på nogle varer. Min bluse var der ingen rabat på, fordi det var fra den nye efterårskollektion ifølge ekspeditricen. hm.... jeg fandt den på et af rabat stativerne med sommertøjet. Altså var det ikke fra en ny kollektion.
I dag fandt jeg så butikker med denne mærkevarebluse fra Gerry Weber til nedsat pris. I Magasin til..... 209 kr.
Så nu afleverer jeg blusen igen og sparer 491 kr.
Jeg ved ikke om forretningen kører på pumperne.
Ingelein

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-07-20 18:17

Godt du har noget flueknepperi at gå op i Ingelein!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-07-20 18:51

Ja, det er jeg også vældig glad for,. Hvad skulle tiden ellers gå med ?
Ingelein

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 30-07-20 19:26

Citat
Godt du har noget flueknepperi at gå op i Ingelein!
Ingeleinchen vil se om hun kan stille et spørgsmål der ikke bliver annulleret ......ligesom de 139 andre

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-07-20 19:38

Hvem filen skal man give points for enten manglende svar eller svar som ikke kan bruges til noget. Derfir annullerer jeg svar. Tænk lige over, hvor mange år de annullerede skal dividere med. HVA’

Magter man ikke at svare ordentligt, så fjern fingrene fra tastaturet!
Ingelein

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-07-20 20:08

Ja, og passer svaret ikke damen, annullerer man også! Jeg er dæleme godt nok krænket. Nogenlunde lige så krænket som hvis en ekspedient tilbød en pose. Puha fy føj.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 30-07-20 21:47

Citat
Tænk lige over, hvor mange år de annullerede skal dividere med. HVA’
ja da, 12 år. hvilket giver i snit 11,6 årligt, eller knapt 1 pr. måned.
Du elsker da, at høre dig selv.

Jeg tør vædde på, at dette - ligesom de fleste af dine spørgsmål, også bliver annulleret.
Tænk, at blive så hys over en skide plasticpose til 4 kr.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-07-20 22:16

Gud.... havde du tid til at kontrollere, at jeg har været på Kandu i 12 år, det gad jeg ikke, fordi fluerne venter .
Ingelen

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-20 07:10

Det er jo fordi Folketingets partier bortset fra Nye Borgerlige og Liberal Alliance har gjort det forbudt for forretninger at lange bæreposerne over disken uden at kræve betaling.
Gratis bæreposer forbydes - 4 kroner for alle bæreposer i detail i 2021.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-20 08:00

Tak for et brugbart svar.... men vi er jo ikke nået til 2021 endnu. Forretningen er så lidt forud for sin tid. I grunden er det prisværdigt. Jeg har altid nogle poser i min taske, så mig vil det ikke genere. Det var mere måden det blev gjort på.
Groft sagt lå blusen på disken, jeg vil betale og bliver så spurgt om jeg vil have en pose til 4 kr. det vil jeg ikke... og så kan jeg ikke få / købe blusen.
Selvom jeg følger med i aviserne har jeg ikke læst om posekøbpligten i 2021.
Ingelein

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 31-07-20 12:36

Citat
Gud.... havde du tid til at kontrollere, at jeg har været på Kandu i 12 år,
Jeg har altid tid til at undersøge hvilke personer der taler før de tænker, for bagefter at sige: Nårh nej, det spørgsmål jeg stillede, var måske....(......) jeg må hellere annullere det inden pinlighederne står i kø.

Jeg kunne også se, at du har blacklistet 23 personer. Spændende, om jeg bliver nr. 24?

God krænkelses weekend.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-20 13:16

@katekismus
Du får selvfølgelig mine points. Jeg blev klogere af dit svar.
Men så er spørgsmålet: Hvis det er for miljøets skyld, hvor havner de 4 kr for en pose så? Så snart det bliver normalt at en pose koster 4 kr er der nok ikke mange der siger nej tak til at få et indkøb pakket ind i en pose. Det bliver sjovt at se folk med skotøjsæsker under armen på strøget??
Mon forretningerne skal revideres på antal købte og solgte poser og aflevere beløbet i statskassen?
Bortset fra det, synes jeg ikke at det er “skide 4 kr” for en plastpose. Der er stadigvæk folk, der må vende hver en krone.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-07-20 16:30

Der kan skrives meget om plastikposer
https://www.retsinformation.dk/eli/ft/201912L00063

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-20 16:33

ingelein

I stort set alle forretninger koster en plasticpose ca kr. 4,-

Det det er dette tilfælde, tror jeg, der nok irriterer dig mest.

Citat
I dag fandt jeg så butikker med denne mærkevarebluse fra Gerry Weber til nedsat pris. I Magasin til..... 209 kr

Held og lykke med din nye mærkevarebluse.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-20 17:15

@urias
Du sidder vist på den rigtige uriaspost ??

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-20 17:21

Tak for svaret katekismus.
Og tak for links til information.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-07-20 17:36

Lad os alle huske at føle is krænket mindst en gang i døgnet.... thø hø...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-20 18:48

@ans
Poseproblemet opstod jo i butikken. Det var først hjemme jeg kom til at tænke på at det med ny kollektion var en and og søgte nævnte bluse på nettet..Tænk om ekspeditricen havde fortalt mig om den nye poselov i stedet for at lægge armen over blusen og være mopset.

Iøvrigt har jeg kun købt max 5 plastposer til mine varer hele mit liv. Er opdraget til sparsommelighed og da Fakta i vores by var så flinke at sende varer ud til folk i risikogruppen var det desværre også i 4-5 plastposer, så foreløbig har jeg masser af poser til genbrug. Dem betalte jeg til gengæld for med glæde, selvom jeg spurgte mig selv, hvorfor de ikke benyttede de papkasser, som alligevel bliver smidt ud. Genbrug af papkasser er måske ikke så ok i coronaøjemed.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 31-07-20 21:53

Citat
@urias
Du sidder vist på den rigtige uriaspost ??
Øh jo, en uriaspost er en udsat post, - eller et vanskeligt, farligt hverv.
Så jo, du har ret.