/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kode når jeg tænder for pc
Fra : loberg
Vist : 460 gange
500 point
Dato : 29-07-20 10:15

hvordan undgår man at skulle skrive kode når man starter sin pc op ? har prøvet med netplwiz
Har fået ordnet når den har været i dvale !

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-07-20 10:22

Find "kør" i startmenuen
Skriv: control user passwords2
Vælg konto
Fjern flueben for "brugeren skal angive brugernavn og password"
Klik anvend
Angiv password

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 29-07-20 10:45

Der sker ikke noget når jeg skriver det?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-07-20 10:50

Højreklik på startikonet nederst til venstre.
Vælg "kør"
Det virker på min maskine.
Hvilken version af Windows bruger du?

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 29-07-20 10:52

Jeg skriver det i kør. Men der sker ikke noget når jeg trykker ok. Jeg har Windows 10

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-07-20 10:55

Skriver du det nøjagtigt som angivet?
Det er passwords2 - med s og uden mellemrum til 2-tallet

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 29-07-20 10:56

Ja og jeg har også koperet det du har skrevet . har også prøvet på min stationær pc som er 1 år gammel

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-07-20 11:06

Normalt kræves adgangskode når Windows 10 startes. Dette kan undgås på følgende måde:

Start PC’en med angivelse af adgangskode
Højreklik på Windows logoet
Vælg ”Kør”
Skriv: netplwiz og tryk ’Enter’
I ’Brugerkonto’ vinduet, der kommer frem, fjernes markeringen for ”Brugeren skal angive brugernavn og adgangskode for at anvende denne computer”
Klik ’OK’ og bekræft den automatiske log-in mulighed med adgangskode (to gange).
Genstart computeren.

For at undgå adgangskode efter pauseskærm gøres følgende:

Højreklik på skærmen og vælg ’Personlige indstillinger’
Vælg ’Låseskærm’
Vælg ’Indstillinger for pauseskærm’
Fjern ”fluebenet” ved ’Vis logonskærm ved fortsættelse’
Klik ’OK’.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-07-20 11:08

Jeg har ikke flere råd.
Det virker på alle mine PC'er

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 29-07-20 11:14

Det har jeg prøvet og jeg skal ikke bruge kode når den har været på pause. Men når den starter op skal jeg skrive kode.
Jeg kan se når jeg starter op står mit nat 2 gange i venstre side.
Måske derfor?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-20 11:32

Ja det er derfor den ikke logger ind selv.
Når du går i "netplwiz" kan du måske se to konti - den ene skal slettes.
Hovedkontoen kan du ikke slette.

ned til luppen > skriv kontrolpanel > brugerkonti > fjern brugerkonti > nu bør du kunne se den konto som driller.....................slet den.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 29-07-20 19:52

Nu kan jeg ikke komme ind på min pc ??
Den krever en kode men vil ikke godtage dem jeg skriver
Hvad gør jeg nu?!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 10:27

Den starter så op med den ene af de to navne du havde stående til venstre og det er koden til den konto du skal bruge.

Hvis du ikke har den kode kan du med en windows 10 dvd starte op og genskabe adgang til windows 10.

Ps. det er lidt svært at hjælpe når du ikke fortæller trin for trin hvad du har lavet.
Og det er vigtigt at du skriver ned hvad der skal gøres og følger det slavisk.

Spørgsmål til dig????????????????????????
1. Har du lavet backup af din computer.
2. Har du en win 10 dvd
3. Har du mulighed for at bruge en anden computer som også kan brænde en dvd
4. ved du om din "låste" computer kører med windows 32 bit eller 64 bit
..................det kan ses på bagsiden.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 10:33

Det er en ny pc. Der lå Windows 10 på den. Ligesom standart programmer også ligger på harddisken. Der er ingen dvd programmer med.
Jeg har et bruger navn tilbage. Og det er den jeg ikke kan huske koden på. Bruger altid de samme koder til noget som ikke er supert vigtigt.
Jeg har en stationær pc m dvd brænder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 10:44

Ok - hvis du har mod på det, så kan der hentes en en såkaldt ISO fil hos microsoft som kan brændes på DVD.

1. Står der nogen steder 32 bit eller 64 bit
Ved du det ikke skal der evt laves to dvd - med mindre din comp kan startes op med en USB stick.

Hvilket computermærke er den "låste" computer. ?????????????????

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 10:51

Hp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 11:02

HP bootvalg kan vælges sådan her:

Lige under opstart klik klik klik på enten ESC (escape tast) eller F! eller F10

Oppe til venstre står der så startup menu

Klik på F9 som er boot device option

Kan du det så kan du lave en USB memory startup stick men den skal mindst være på 8GB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 11:16

Altså hvis du kan komme til boot options .............................laver jeg lige en opskrift til at lave en win 10 opstart / gendannelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 12:01

Jeg vender tilbage senere - frokost.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 12:40

Tak ?? det lyder godt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 12:57

Jeg kommer i tanke om, at den måske spørger om du har glemt password.
For måske er der muligheder for at nulstille password.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 13:18

Har glemt det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 13:37

Hvad viser den i startbilledet når du tænder for computeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 13:42

Prøv at klikke på "jeg har glemt adgangskoden"
Internettet skal være tilsluttet

Kommer der så et billede hvor du kan se dit kontonavn (mailadresse)

Har du kontakt til den mailadresse

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 14:06

Nej det har jeg ikke

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 30-07-20 14:24

Jeg har prøvet at hjælpe dig, men du gider ikke rigtigt at svare når jeg spørger om noget.
Så jeg giver op.

Men jeg lovede en opskrift på at lave en windows 10 i usb udgave - så den er her:
Det er en fordel at printe den ud elle skrive den op.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Klik på "download værktøjet nu"
Klik evt. på "kør" (for neden)
Klik på "ja"
Hvis den ikke selv åbner - så klik på "windows installer" for neden
Nu ar bejder den lidt
Klik på "Accepter"
Nu ar bejder den lidt igen

Hold tungen lige i munden og klik så på cirklen ud for
O "opret installationsmedier"
klik "næste"
Fjern V ud for "brug de anbefalede.................
Klik på pilen til højre for arkitektur og vælg "begge"
Næste
USB flashdrev er markeret
Sæt din USB sick på mindst 8 GB ind.
Vent et øjeblik
Hvis den lukker stifinder op så luk stifinder
Næste
Nu bør den vise "flytbare drev" og størrelsen
Næste
Den arbejder lidt og du kan følge status
Den henter både windows 10 32 bit or 64 bit hos microsoft
Det tager laaaaaaang tid - måske en times tid.
Når den er færdig klik "udfør"

Husk at afslutte nede ved uret.

Nu har du en windows 10 USB til at reparere din windows.

Den startes op på computeren sådan:
HP bootvalg kan vælges sådan her:
Lige under opstart klik klik klik på enten ESC (escape tast) eller F! eller F10
Oppe til venstre står der så startup menu
Klik på F9 som er boot device option

Du får så flere muligheder hvor du kan vælge at beholde dine filer.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 16:04

Undskyld . Jeg var væk . Det er ikke fordi jeg ikke ville svare . Men mange tak for din store hjælp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 18:42

Ok inden du går videre.

Når du forsøger at logge ind på din computer.

1. Vises der så en mail

2. står der noget " jeg har glemt min adgangs kode"

3. Hvis der står "jeg har glemt min adgangskode" så klik på den - hvad sker der så

Svar lige på:
1.
2.
3.

Når du har svaret kan vi gå videre.........................

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 18:54

Nej ingen mail. Den ene står mit navn og der kan jeg ikke lockee ind. Den anden står bruger og tomt felt.
Ha fået af vide at jeg skal ind på Microsoft og downloadet en boot, for at nul stille adgangskoden
Jeg har prøvet at lave en boot USB. Har downloadet den fra Windows. Men vil ikke åbne den melder fejl

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 19:02

Har du prøvet at lave den usb jeg har vist dig.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 19:08

Ja. Og der kommer også en box frem. Men så skriver den fejl, at den er den rigtige. Er v at brænde en dvd bios.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 19:26

Hvis du følger det jeg har skrevet kan det ikke laves på så kort tid...................du har ikke fulgt min opskrift.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Klik på "download værktøjet nu"
Klik evt. på "kør" (for neden)
Klik på "ja"
Hvis den ikke selv åbner - så klik på "windows installer" for neden
Nu ar bejder den lidt
Klik på "Accepter"
Nu ar bejder den lidt igen

Hold tungen lige i munden og klik så på cirklen ud for
O "opret installationsmedier"
klik "næste"
Fjern V ud for "brug de anbefalede.................
Klik på pilen til højre for arkitektur og vælg "begge"
Næste
USB flashdrev er markeret
Sæt din USB sick på mindst 8 GB ind.
Vent et øjeblik
Hvis den lukker stifinder op så luk stifinder
Næste
Nu bør den vise "flytbare drev" og størrelsen
Næste
Den arbejder lidt og du kan følge status
Den henter både windows 10 32 bit or 64 bit hos microsoft
Det tager laaaaaaang tid - måske en times tid.
Når den er færdig klik "udfør"

Husk at afslutte nede ved uret.

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 30-07-20 20:24

Når jeg går ind på hjemmeside som du anbefaler og følger anvisninger er der ikke al det som du skriver . det er ganske enkelt og den lægger sig ud på usb stik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-20 21:03

OK men jeg ville sikre mig at du ikke slettede din windows på den stationære.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 31-07-20 09:09

Når jeg trykker på glemt adgangskode og jeg sætter usb i kommer box frem . Jeg vælger så der hvor usb er . Skriver den at : Denne diskette er ikke diskette til nulstille adgangskode . Og dvd vil den ikke registrere

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 31-07-20 09:12

Jeg har været inde på HP hjemmeside for at finde ud af hvordan man nul stiller pc , som da jeg fik den . De skriver man skal genstate mens man holder shift knappen ned . Mer der sker ikke noget .er der en anden måde at gøre det på ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-20 09:50

Start tasten ESC klik klik klik
Så kommer du til startop menu
og så hedder tasten til genoprettelse F11

Hvis du kører ud af landevejen og kommer til et vej-T og vil køre begge veje samtidig .............ender du i grøften.

Den op skrift jeg gav dig - giver mulighed for at genoprette din computer.
Enten så du beholder dine filer
Eller den bliver som da den var ny

Men men men - sætter du den til at blive som ny ...............og din windows 10 er en opgradering kan det give problemer.

Som sagt - du kan ikke køre to veje på een gang.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 31-07-20 10:17

Så fik jeg min pc tilbage som da jeg fik den . Mange tak for jeres hjælp !!!!
håber i har fået jeres point-

go weekend

Kommentar
Fra : Eyvind