/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
http://
Fra : _skip
Vist : 363 gange
500 point
Dato : 24-07-20 12:05

Jeg skal opsætte trådløs extender, men kan ikke logge på - har hørt at det kan være både antivirus og browserfunktionen, der blokerer.
Jeg ønsker hjælp til at løse dette - men step by step, da jeg IKKE er skide god til "programmering" af opsætning mv.
Jeg kører Window 10/64, bruger Crome (og har prøvet også med Mozilla og Explorer med samme resultat: Alle forsøg stopper, og i linien øverst er der vist en cirkel med et udråbstegn inden i, altså min forbindelse ikke er sikker.
Skriv hvis der mangler oplysninger.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-07-20 12:45

Hvsd er ddt for en extender?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-20 12:47

Tjek om dit netværk er sikker og opsat så der er kode på.

Kommentar
Fra : _skip

Dato : 24-07-20 13:38

Extender er TP Link wa845
Netværk ER sat op med udbyders kode

Kommentar
Fra : _skip

Dato : 24-07-20 13:40

det gik lidt hurtigt - Netværket ER sikkert

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-20 14:41

Den brude være rimelig nem at have med at gøre.

Da du satte den op, kunne du så få den til at se dit netværk?

Hvis ikke så reset den, og følg vejledningen.

Hvis du vil bruge den som extender, er det smartest, at den har har samme SSID navn som din Router og samme kode. Så er dine enheder ligeglade med om de "snakker" med din router eller din extender.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-20 14:43

Tænker at du godt ved at den skal sættes op med kabel, når du begynder.

Kommentar
Fra : _skip

Dato : 24-07-20 14:44

Benjamin - det er forsøgt med en ret udmattende (men glimrende support fra TP Link).
Meningen med spørgsmålet, at jeg selv fremadrettet skal kunne lignende opsætninger mv. uden at være afhængig af ekstern hjælp.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-20 15:01

Typisk har TP-Link en app til telefonen, der får det hele til “glide” meget nemmere.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-20 15:02

Kommentar
Fra : _skip

Dato : 24-07-20 15:04

Benjamin - jeg har også prøvet appen, men som du nok har læst i sidste kommentar er det på PC det halter for mig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-20 15:23

Har din router og extender samme SSDI navn?

Kommentar
Fra : _skip

Dato : 24-07-20 15:57

Nej - det er der det går galt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-20 16:55

Ok... For at skrive en adresse direkte til din extender, skal det være extender som din pc ser.
Derfor skal din pc, vælge extender som dit netværk.

Kommentar
Fra : _skip

Dato : 24-07-20 17:00

så langt så godt. Siger også den er forbundet, men jeg skal videre ind i programmet for at tilføje sikkerhedskode til netværket - og det er der det går galt. (ved godt at indtil det omdøbes er adgangskode til extender admin/admin - men så langt kommer jeg ikke).
Det er når jeg skal logge på via http://tplink_extender.net det går galt.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 500 point
Dato : 24-07-20 17:05

Så sæt et netværkskabel i fra pc til stikket i extender. Og slå det trådløse fra på din pc.
Når du så,er færdig med tager du netværkskabel fra.

Alternativt, stikker du en kuglepen i reset hullet og ser på den blå led til den genstarter, og begynder forfra.

Jeg har en magen til, den har jeg sat om imens der var kabel i.

Godkendelse af svar
Fra : _skip

Dato : 25-07-20 09:32

Tak for svaret Benjamin.Hansen.