/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
win. 1o uden adgangskode
Fra : preb1944
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 23-07-20 10:45

Hej.
I win 8 kunne man indstille computeren med netplwie så man kunne logge på uden at behøve skrive pinkode først. Kan man det i win.10 ogsåog hvordan.

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-20 11:23

Det kan du stadig væk!

Sådan undgår du at indtaste kodeord, hver gang du starter Windows
Er du træt af at skulle logge på, hver gang du starter Windows, så kan du gøre følgende:

Tryk på din Windows-tast + R.

Skriv netplwiz, og klik på OK.

Fjern fluebenet ud for punktet “Brugeren skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren”, og klik på Anvend.

Skriv brugernavn og adgangskode to gange.

Klik på Anvend og OK.

Nu vil computeren starte op helt uden adgangskode.

OBS! Husk, at gemme adgangskoden til din microsoft-konto et sikkert sted, du kan få brug for den igen.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 23-07-20 11:29
Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 23-07-20 12:03

Tak for svaret netop.