/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
TomTom Go Basic - spørgsmål
Fra : ingelein
Vist : 311 gange
50 point
Dato : 15-07-20 20:16

Hej
Vores gamle TomTom XL kunne ikke opdateres, så jeg har købt en TomTom Go Basic 6".
I dag ville jeg planlægge en rute fra Kolding til Slagelse. Det lykkedes ikke, selv ikke med alternative ruter. Jeg blev sendt via Århus og over vandet - eller over Fyn og Langeland.
Jeg kunne ikke få den til at køre over Storebæltsbroen.
Er der nogen, der kan finde supporten til min TomTom - eller ved hvad jeg gør forkert?
Ingelein

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-07-20 20:18

Under indstillinger, kan du vælge at du IKKE vil benytte "færge", så tvinger den dig via Storebælt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-07-20 20:41

Hej og tak for svaret. Det har jeg prøvet og bliver sendt over Langeland og de sydlige øer - Det er fint, når jeg taster Odense, men den vil ikke over broen. Den gamle Tomtom spurgte om jeg ville undgå betalingsveje (Broen).
Ingelein

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-07-20 23:04

Citat
eller ved hvad jeg gør forkert?

Hvorfor i det hele taget købe en bil navigation, når en mobiltelefon kan gøre det samme?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-07-20 03:44

https://help.tomtom.com/hc/da
Får du ikke et valg om hurtigste rute?

Ville også have brugt en telefon til et par hundrede til formålet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-07-20 09:13

I svarer ikke på det jeg spørger om. Jeg har en smartphone, som ikke har abonnement på data og så gider jeg ikke se på den lille skærm. TOMTOM har en 6” skærm, og det passer mig fint. Jeg er kun passager og kunne li’ vores gamle TOMTOM, som ikke kunne opdateres. Font med den nye, hvis jeg kan stole på den.

Ps. Alle forslag om smartphone frabedes. Vi bruger den kun i nødstilfælde. Vi vil have vores liv i fred for opringninger i tide og utide. Prøv at lægge mærke til, hvor fraværende folk er med deres smartphones klistret til øret, hvor man står og går. Det er ikke det, jeg spørger om.
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-07-20 10:15

Vi vil have vores liv i fred for opringninger i tide og utide. Prøv at lægge mærke til, hvor fraværende folk er med deres smartphones klistret til øret, hvor man står og går. Det er ikke det, jeg spørger om.
Ingelein

Hvem siger du ikke kan det med en telefon.
Når Navigeringen er installeret, sletter du bare alt andet og du har en ren Navigations mobil.
Samt den kan jo også sættes fast i en bil, uden problemer samt skærme nu til dags er også omkring 5` eller mere

Er der nogen, der kan finde supporten til min TomTom
Linket virker.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-07-20 10:59

Tak for linket, men jeg kan ikke finde indgangen til supporten for min TOMTOM go basic.
Jeg kan ikke alt det du skriver med min simple Samsung ...... og vil ikke. Bruger den så sjældent at jeg knap nok kan finde ud af andet end at ringe og modtage og sende sms.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 16-07-20 14:39

http://download.tomtom.com/open/manuals/GO_Basic/refman/TomTom-GO-BASIC-EU-UM-da-dk.pdf

Valg nærmeste vej = ud på alle småveje
valg hutigste = store veje

Du kan vælge nej til betalingsveje (nogle broer er betalingsveje)

Når du tilmelder dig til TOMTOM får du besked om opdateringer.

Både iphone og Android (Samsung) kan køre med den gratis ofline gps og den hedder
here we go

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 17-07-20 19:55

Tak for svaret Eyvind.. der er et punkt under indstillingers hedder planlæg route og her kan man vælge forskellige ting til og fra. Synes dog stadigvæk at hurtigste rute ikke bare selv foreslår den hurtigste og korteste vej , nemlig over Fyn fra Fredericia.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-20 10:34

Brugervejledningen har glemt at fortælle at man FØR man skriver destinationen skal planlægge sin rute og eliminere eller tilvælge alle de vej/bro/færge osv . Muligheder man vil benytte.
Nu funker det.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-20 10:40

Det var da underligt, for jeg planlægger da altid efter en tur er begyndt. Det er dog noget besværligt, når det drejer sig om flyrejser hvis jeg er startet den forkerte vej.