/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Opvaskemaskine brummer
Fra : vivian67
Vist : 333 gange
50 point
Dato : 13-07-20 23:15

Min opvaskemaskine er begyndt at brumme, det lyder som om den går imod et sted, men jeg har ikke flyttet på den. Træls at købe en støjsvag maskine og der så kommer sådan en lyd efter et par år.
Nogen ideer til hvordan jeg får problemet løst?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 13-07-20 23:29

Spørg i den forretning hvor du har købt den, om de har hørt om problemet før. Eller de ved om der er et servicecenter hvor du kan stille spørgsmålet.
Husker du at afkalke din opvaskemaskine ellers se her https://samvirke.dk/artikler/ren-opvaskemaskine-7-afkalkning-af-opvaskemaskinen

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-07-20 03:55

Brummer eller summer? måske en kondensator

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-20 09:24

Den kan brumme når:
Den varmer vandet op > relæ som tænder for varmelegemet er lidt slidt
Den vasker > vaskevandpumpen (den synlige si i bunden / kerne i pumpe som laver ubalance)
Den pumper vandet ud > afløbspumpen slidt eller noget sidder i pumpehjulet og laver ubalance
Den fylder vand på > magnetventil lettere slidt eller der er kalk i ventilen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-07-20 08:51

Start med at se alle sier i bunden efter for forstoppede huller. Det kan komme hvis der har været papiretiketter med i opvasken.
Eller kan brummen komme mange steder fra og det er omsonst at gætte uden at have undersøgt maskinen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 15-07-20 09:19

Transor - jeg gætter ikke, men opridser de mest almindelige årsager.
Hilsen fra en gammel "Hobart kitchenaid" montør.

Godkendelse af svar
Fra : vivian67

Dato : 15-07-20 11:00

Tak for svaret Eyvind. Syntes egentlig jeg har været rimelig god til at holde den ren og den er ikke mere end et par år gammel. Men det hjalp lidt med ekstra rengøring.

Kommentar
Fra : Eyvind