/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bosch batterplæneklipper vil ikke starte
Fra : vivian67
Vist : 2038 gange
50 point
Dato : 12-07-20 10:42

Hej. Min bosch ledningsfri batteri plæneklipper (kan desværre ikke finde modelnr. på den) vil ikke starte. Den kørte uden problemer, men efter at jeg har haft den stoppet for at tømme opsamlingsbeholderen vil den ikke starte. Batteriet er fuldt opladet, jeg har prøvet at rens kontaktfladerne, men kan stadig ikke få liv i den.
Nogen gode råd??

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-07-20 11:00

Mine 2 gæt kunne være..... Prøv at tjekke om sikkerhedssplitten/nøglen sidder rigtigt i plæneklipperen, eller er faldet ud. Uden denne virker plæneklipperen ikke.
Dernæst, vær sikker på du trykker på startknappen ved opstart af plæneklipperen

McBobo

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 12-07-20 11:02

Der er ingen nøgle til den, hvor sidder sikkerhedssplitten?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-07-20 11:12

På mange maskiner sidder der en sikkerheds ordning på alle aftagelige dele, hvis skuffen ikke sidder rigtigt virker maskinen ikke, den minder om en magnetlås til køkkenskabe.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-07-20 11:22

Sikkerhedssplitten/nøglen/Børnesikring er en lille rød knap, som enten sidder ovenpå plæneklipperen, inde i batterikassen eller foran plæneklipperen.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-20 11:30

Alt efter hvilken model du har kan sikkerhedssplitten/nøglen/Børnesikring se forskelligt ud.
Tjek denne video og læg mærke til han skubber sikkerhedssplitten ind efter at montere batteriet

https://www.youtube.com/watch?v=YyKIBk0rbQU

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-07-20 11:36
Godkendelse af svar
Fra : vivian67

Dato : 12-07-20 11:57

Tak for svaret McBobo, et problem jeg syntes jeg var opmærksom på, men tilsyneladende ikke nok, det hjalp i hvert fald at forsøge endnu en gang. Maskinen kom i gang igen , bare træls det så begyndte at regne.

Kommentar
Fra : Erling50

Dato : 28-09-23 19:20

Havde også problemer med min Bosch rotak ville ikke starte! Efter og have læst alle de problemer der er med den maskine , fandt jeg frem til st prøve og skifte kontakten som sidder på midten af håndtaget! Nu kører den fint igen
Den kostede 250 kr og tog en halv time og skifte. Husk og tage batteriet ud i mens i skifter.