/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Bluetooth spørgsmål
Fra : Eyvind
Vist : 291 gange
100 point
Dato : 06-07-20 12:06

Hej.
Nu lykkedes det mig at parre min bærbare computer (win 10) med min telefon.
På telefonen står der
I indstillinger > forbindelse >bluetooth > under parrede enheder = min computers navn
På computeren står der
I indstillinger > bluetooth og andre indstillinger > andre enheder > telefonens navn = tilsluttet

Her er så spørgsmålene.
Hvordan bruges bluetooth
Hvad kan jeg bruge det til
Kan telefonen se indholdet af computeren og bevæge sig rundt på skærmen

Hilsen blåtand begynderen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-07-20 12:37

Man har ikke såmeget ud af at parre dem, hvis der ikke er programmer, som udnytter forbindelsen.
Hvis du skrev lidt oplysninger om telefonen , fabrikat, model - og om hvad du bruger på computeren, kunne vi give gode ideer.

Det kunne være opload eller downloat af billeder og lydfiler.
Det kunne også være syncronisering ag kalendere. Endelig kunne det være back up af telefonen til computeren.
Der er mange muligheder. Men de kræver alle at der er de rigtige programmer(apps) begge steder.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-07-20 13:26

Det kommer jo an på hvilken telefon du har Android? iPhone?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-20 13:34

Samsung A3 Android 8.0.0

Bærbar med win 10

Jeg har ikke beskæftiget mig med bluetooth udover et par høretelefoner som parrede sig selv.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil bruge bluetooth til - derfor spøger jeg - hvad bruges det til.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-07-20 16:38

Det er i et vist omfang alternativet til Wi-fi, blot bruger det mere strøm.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-07-20 16:59

Bruger TeamViewer og ikke alle de problemer med at parre sig....heller ikke med usb.

Det eneste jeg bruger Blåtand til, er en usb mus og en OBD læser i bilen.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-07-20 17:02

usb mus = trådløs mus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-07-20 17:57

Interessant spørgsmål Eyvind, som jeg intet aner om men vil følge.
Meningen er vel at to enheder kan dele filer.
Jeg bruger Blåtand til min iPhone hvor jeg har en øresnegl men ellers har jeg ikke brugt det.
Folk jeg kender bruger det til at styre og sende musik til deres Bluetooth højtaler via deres mobiler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-20 19:46

abbaba - jeg må ikke bruge Teamwiever der hvor jeg skal hjælpe og jeg er nødt til at holde afstand.
Så jeg skal bare se hvad der foregår på en computer et par meter væk .....altså med tilladelse fra ejeren af den computer jeg skal hjælpe.
Når jeg hjælper en af mine venner nede på Lolland er det med skype og teamwiever.

bentjuul - min computer er allerede parret med en af mine telefoner (Samsung A3) men så er jeg ikke nået længere.

Jeg har kigget på microsoft programmet MEET som skulle kunne dele skærm, men jeg syntes at det virkede for omklamrende.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-07-20 04:53
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-20 14:13

Status:

Det kan lade sig gøre at kigge på en computer fra flere computere og en telefon samtidig.

Metode:
Installer skype på 2 computere
Send invitation til samtale til den anden, som så bare accepterer.
Når der så kan skrives frem og tilbage - klik på møde og vælg deltager(e)
Nu kan mødestarteren vise sin skærm med de to firkanter "del"
En anden deltage kan vælge del skærm og de andre kan så se denne skærm.
Alle kan hoppe fra hvidet er for stærke sager.
Der kan tages klip og optages det der vises.
Alle kan kun se den skærm som selv vælger at ville vises.
Eyvind.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-07-20 15:47

Det ser interessant ud, men hvis jeg forstår dig rigtigt så foregår det hele via Skype og Bluetooth bruges så ikke......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-20 17:03

Nej desværre er det ud over nettet, og ikke som jeg havde drømt om - direkte pc til pc.
Men dog ikke så "farligt" som programmet "Teamwiever" hvor hjælperen kan lave indgreb i computeren.
Så nu mangler jeg bare at spørge Ældresagen om tilladelse til at bruge programmet lokalt i itcafeen, så der kan holdes afstand.

De fleste har jo allerede skype, men ellers er der ikke så meget som skal installeres.
Det bedste ved forbindelsen, er efter min mening, at brugeren uden videre kan afbryde forbindelsen.

Jeg har lavet et par stykker skype konti til formålet for ikke at rode noget sammen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-20 10:09

Det vil være forkert at afslutte spørgsmålet som løst - så derfor annulleres det.
Jeg vil bruge skype til formålet.