/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
AddAccess
Fra : sdam
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 04-07-20 14:02

Når jeg vil logge ind med nem-Id, kommer den frem og forlanger jeg skal trykke "JA" for at kan fortsætte!
Jeg har undersøgt inde på nettet for at se, hvad "AddAccess" er for en størrelse, men det blev jeg ikke meget klogere af! Er der en herinde der kan komme med et kvalificeret bud? Det jeg kan være bange for er, om det er noget "snavs" vi har med at gøre her....

Kommentar
Fra : netop

Dato : 04-07-20 14:18

Det kommer jo helt an på hvad du logger ind på

https://www.nemid.nu/dk-da/

Kommentar
Fra : netop

Dato : 04-07-20 14:20

Klikker du f.eks. på https://www.borger.dk/ kræves der jo ikke noget sådant...

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 04-07-20 14:30

Hvad er "AddAccess" for en størrelse? Er der en herinde der kan komme med et kvalificeret bud? Det jeg kan være bange for er, om det er noget "snavs" vi har med at gøre her....

Kommentar
Fra : netop

Dato : 04-07-20 14:50

Hvad prøver du at logge ind på og hvordan?

Som du selv skriver, står der ikke noget om fænomenet, så du må komme med flere oplysninger hvis nogen skal have en chance for at finde ud af om det er noget 'snavs' eller hvad...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 04-07-20 14:53

Ordet Add Acces betyder jo bare 'tilføj adgang'

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-07-20 00:32

FANDT DU UD AF NOGET?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 06-07-20 13:54

Nej - Desværre....

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 06-07-20 18:19

Det er noget bøvl
Det kan da ikke være svært

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 07-07-20 13:14

"Det kan da ikke være svært" = ???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-07-20 15:39

sdam hvad med at du skriver hvor du prøver at logge ind? Netbank, borger, skat, cvr... mm.
Samtidig så må du også gerne poste linket til hvor du prøver at logge ind. Det kan være det er en phishing side eller et man-in-the-middel attack.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 07-07-20 16:01

Det er når jeg prøver at logge ind med nem-Id et bestemt sted (selvbetjening hos lægen)! Når nem-Id siden/stedet dukker op, og der hvor hvor man skal taste sit adgangskode ind, kommer der et billede frem. Her beder der om en accept af det de spørger til, men det fatter jeg ikke noget af, da det er på fransk!
Jeg tør ikke at gå videre før der er styr på, hvad det er for en "Add Access" (godkendelse) den skal have?
Kan bare ikke komme videre, da den her "Add Access" blokere det hele......
Håber det er blevet gjort lidt mere tydelig, hvad det e r jeg mener!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-20 17:20

Er det denne du går ind på.

Borger(punktum)dk

Og vil logge ind oppe ved låsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-20 18:53

Eller bruger du
lægevejen(punktum)dk

Jeg har lige været på lægevejen dk og der bliver man omdirigeret.
Men der bedes ikke om nogen tilladelse.

Hvis du vil hjælpes, vil det være godt hvis du hjælper os med at finde frem til dit problem.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-07-20 07:52

Citat
Det er når jeg prøver at logge ind med nem-Id et bestemt sted (selvbetjening hos lægen)!

Så er det jo Lægehuset du skal kontakte - de har sikkert en anden måde at tilgå deres hjemmeside...

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 08-07-20 08:51

Der er en vejledning på denne side.
https://laegevejen.dk/Login/Omlaegevejen

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 08-07-20 13:26

Det er næsten umuligt at forklare skriftlig, hvordan det hænger sammen! Er der en der "tør oplyse en mail-adresse, hvor jeg så vil sende et hot-print, der forklarer, hvad jeg mener!
Min mail er: ego@mail.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-20 14:15

Send det til > itcafeen68@gmail.com <

Der må ikke være personlige oplysninger eller nemid elller koder.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-20 09:15

sdam - jeg har lukket itcafeen igen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-07-20 12:35

Del nogle skærm print, enten ved at upload til fx da.imgbb.com eller send til support@hilsoe.dk

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-07-20 09:40
Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 24-07-20 12:51

Tak for svaret Eyvind. Jeg prøver lidt senere om det kan være bedre...!