/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Label printer
Fra : abbaba
Vist : 288 gange
100 point
Dato : 27-06-20 21:50

Hvordan virker den.
Der er ingen Toner at finde i printeren
Har købt en som denne
https://www.lomax.dk/elektronik/labelprint-og-tape/label-og-etiketprintere/brother-ql-700-labelprinter-3431430/

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-06-20 22:43

Så må du jo henvende dig til der hvor du har købt den...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-06-20 23:37

Har jeg ret i skrive? at du giver privat hjælp til PC.
Hvis man bare sidder på et Forum for at komme med dumme svar i tide osv, så sælg din pc og søg på en plejehjemsplads? eller andet sted hvor de tager mod afdankede Forums deltagere.

Du er vel ikke en Trold? der bare svarer på alt og intet

https://www.youtube.com/watch?v=tZvTJPve5KQ

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-20 00:18

Papiret den bruger er termisk, hvilket betyder at skriften kommer fram via varme.

Har selv en DYMO label printer, der har fungeret i mere end 20 år uden skift af "farveparton", da det er det termiske papir, der giver resultatet.

Det gør også, at den IKKE kan skrive i farver, og at du skal bruge de bestemte etikker til den.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-06-20 02:24

Jeg er ikke sikker på lige den model. Men hvis den virker lige som min så er det en slags "thermo transfer" printer. Her er der fire ruller i kassetten. En rulle med selve det der skal printes på, en rulle med farvebånd, og en rulle dækplast så etiketten bliver en slags laminat. Farven fra farvebåndet overføres med varme fra et thermoprinterhoved hvorefter dækplasten kommer på umiddelbart efter. Den fjerde rulle er til det brugte farvebånd.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-06-20 08:58

Citat
Du er vel ikke en Trold? der bare svarer på alt og intet

Jeg gætter på du henvender dig til mig - jeg aner dog ikke hvad du mener...
Hvis du ikke vil bruge et fornuftigt råd lader du da bare være

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-06-20 09:36

Den er direkte termisk.
Det vil sige at der skal bruges termopapir til den. Printerhovedet opvarmer papiret de forskellige steder der skal være sort.
Der er altså ingen toner eller blæk i den.

Prøv at tage en enkel etiket og opvarm den med feks. en varmluftpistol (den bliver helt sort)

MVH

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-06-20 10:36

Jeg har svært ved at finde noget om din printer bruger samme teknik som min. Men du kan prøve Viskinge's råd, og hvis den ikke bliver sort så fungere den formentlig som min som bruger TZ-tape som du kan læse om her:

https://www.brother.dk/-/media/product-downloads/devices/nordics/dk/labelling-machines/tekniske_data_for_tze-hge-hse-tape.pdf

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 29-06-20 21:02

Tak for svaret Bille1948.

Tror du har ret? det må ligge i papiret.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-06-20 21:23

De kasse bonner du får med fra supermarkeder mv. de er også skrevet på termisk papir, derfor forsvinder teksten hvis det ligger i solen i - eller i dagslys - gennem længere tid.

Etiketter til termisk papir er lavet af kraftigere papir, derfor forsvinder teksten ikke så hurtigt her.

Men prøv at forestille dig, at kasse bonner skulle være lavet af samme kraftige papir, så ville de blive dyre at skrive ud.