/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Svindler Camilla 93201190
Fra : Fynboen60
Vist : 598 gange
20 point
Dato : 26-06-20 17:55

Hej. Jeg satte en købsannonce i Gul og Gratis, for at købe en brugt mobiltelefon.
Ganske kort tid efter blev jeg kontaktet af Camilla tlf 93201190, som sendte fine billeder via sms, af det jeg ønskede.
Vi indgik en normal aftale og jeg betalte via MobilePay på det samme nummer.
Varen kom aldrig, og jeg rykkede men kunne ikke få svar.
Nu har jeg anmeldt det til politiet, og vedlagt alle dokumentationerne.
Mit spørgsmål er, om andre også er blevet svindlet af det mobilnummer ?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 26-06-20 18:06

Pakken kunne jo være tabt undervejs, ikke første gang man hører om det.
Fik du ikke et tracking nummer.

Ellers syntes jeg det er ved at udvikle sig med at anmelde personer for ingenting, samt lave diverse had opslag og selvtægts grupper

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-06-20 18:26

Kommentarer til nummer 93201190

Svindler. Camilla Pedersen tilbyder salg af specifikke varer, får betaling via MobilePay, men sender ikke varen.
https://www.ukendtnummer.dk/nummer/93201190

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-06-20 18:32

Er du på facebook kunne det da være spændende om hun er imellem
https://www.facebook.com/groups/1867934720195604

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-06-20 11:43

Da du købte mobiltelefonen på Gul og gratis sikrede du dig selvfølgelig at sælger havde
NemID-validering!?

Så er man nemlig på den sikre side...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-06-20 11:44

De smarte narrer de mindre kloge - af skade bliver man klog, sjældent rig...

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 27-06-20 21:56

Prøv at skriv til gul og gratis og fortæl om forløbet.
Det kan være de kan hjælpe.
Jeg havde selv problemer med en reg attest på et køb, fik til sidst løst sagen.

Kommentar
Fra : Guldhammer12

Dato : 25-07-20 16:26

Kan forstå hun er aktiv svindler, denne Camilla Pedersen, angiveligt fra Hirtshals. Jeg har, som du beskriver, en efterlysning på en vare på Gul og Gratis.
Lørdag den 18 / 7 2020 blev jeg via sms, kontaktet af denne Camilla, eller hvem hun nu er . Jeg betalte via Mobil Pay, til samme nummer som ovenfor beskrevet.
Jeg har ikke modtaget varen. Ej heller besked om indlevering hos fragt firma. Dette er foreholdt Camilla via Sms. Hun svarer ikke, heller ikke på telefon opkald. gul og Gratis er informeret. Mandag kontaktet jeg min bank, ved ikke om de kan gøre noget.
men hun skal ikke fortsætte sine svindel numre uden modstand.

Kommentar
Fra : MarkR

Dato : 10-08-20 12:46

Jeg kan meddele at jeg var ved at falde for samme svindel af Camilla.
Hun kontaktede mig efter jeg havde oprettet en købs annonce på Gul Og Gratis.
Her påstod hun dog at hun ikke havde MobilePay men at jeg kunne lave en bank overførsel.

Hun sendte billeder af varen som jeg ville købe og alt så fint ud. Jeg forsøgte at lave en omvendt billede søgning af billederne men uden held, så jeg fortsatte i god tro. Hun sendte mig et billede af pakken og et tracking nummer.

Det var ca. på dette tidspunkt at jeg opdagede denne tråd. Jeg ringede til hende og fortalte at jeg havde grund til at tro at hun var ved at snyde mig. Hun forsikrede mig at der var sket en misforståelse og alt var fint. Hun sendte mig endda et billede af hendes kørekort for at berolige mig.

Jeg prøvede så at lave en omvedt billede søgning af pakke billedet. Dette gav pote og jeg kunne se at hun havde billedet fra en svensk blog. Derefter kiggede jeg nærmere på det GLS tracking nummer som hun havde givet mig. Det er oprettet d. 5/7, altså 4 dage før hun kontaktede mig. Det har heller ikke været aktivt.

Jeg kontaktede så SuperBrugsen hvor hun påstod at hun havde afleveret pakken. De havde ingen pakke modtaget med denne beskrivelse.

Hun skrev dagen efter at jeg var i gang med at snyde hende og at hun ville hente pakken i SuperBrugsen når du åbner så jeg ikke kunne modtage den. Hun mente også at jeg i hvert fald skulle betale for fragten af pakken.

Jeg stoppede med at svare hende og har ikke hørt mere. Hold jeg fra at handle med Camilla.

Kommentar
Fra : Guldhammer12

Dato : 12-08-20 14:27

Det er bare så godt du gennemskuede hende.
Jeg har haft kontakt til Mobil Pay, som ville oprette en sag på min henvendelsen. Mon de har lukket hendes M P siden hun nu brugte bankoverførsel
Og gul og Gratis, hvor jeg havde søge annoncen, kunne intet gøre
Den omtalte Super Brugsen ligger den i Hirtshals?

Kommentar
Fra : MarkR

Dato : 12-08-20 14:34

Den jeg snakkede med ligger i Hirtshals. De var virkelig venlige og hjælpsomme, så kudos til Superbrugsen Hirtshals.
Hun har ikke selv fortalt mig at det præcis var den hun "afleverede" pakken ved.
Hun har fortalt mig at hun bor i Hirtshals og at hun ville køre ned pakken i Superbrugsen efter aftensmad og der findes kun en Superbrugsen i Hirtshals.

Kommentar
Fra : Guldhammer12

Dato : 12-08-20 14:37

Tak. Spørger fordi en Facebook bruger skrev til mig at hun ikke mente Camilla boede i Hirtshals.

Kommentar
Fra : MarkR

Dato : 12-08-20 14:47

Mener hun tilfældigvis at det er Hjørring?

Kommentar
Fra : Guldhammer12

Dato : 12-08-20 15:40

Hun skrev at hun selv var fra Hirtshals og kendte de fleste. Så konkluderede hun at Camilla ikke var fra Hirtshals.