/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
iPad og iPhone
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 25-06-20 10:06

Der findes iPads med og uden adgang til mobildata (uden SIM-kort). Kan man sende sms til og fra en iPad, der ikke har SIM-kort, når det foregår mellem en iPad og et ikke-Apple-produkt. Jeg går ud fra, at iPads uden SIM-kort stadig kan sende iMessages, når der bare er adgang til WIFI? Ejeren af iPad'en har en iPhone og jeg mener, at der er mulighed for i opsætningen på iPad'en at skrive mobilnummeret ind fra iPhonen, så SMS'er og iMessages kommer begge steder? Uanset, at iPad'en ikke har adgang til mobildata?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-20 10:15

iPad til iPad - begge via wi-fi og uden sim-kort fungerer fint med sms og facetime hos os. ??

Jeg mener også at en mobil kan erstatte wi-fi via kabel eller blu-tooth.

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-20 23:10

Du kan ikke sende SMS uden sim-kort, da det jo er en takstbaseret besked (selvom mange har fri SMS i deres abonnement)
Imessage virker kun mellem Apple produkter og vises i beskeder som en SMS.
Alternativt, kan du bruge Messenger eller Whatsapp, hvis du skal sende til en enhed af et andet mærke end Apple

Vh Civic

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-06-20 23:40

Vi sender sms og Facetime fra iPhone / iPad / Mac på WiFi til telefonnummeret på en gammel Doro mobil uden sms og det kan læses / ses på modtagers iPad der er på WiFi.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-06-20 00:10

Fagre ny verden

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 29-06-20 11:04

Tak for svaret CiviC.

Jeg ringede til Apples kundeservice. Og ja, iMessage virker blot der er WIFI, men til andre skal man have mobilforbindelse/SIM-kort. Og telefonens nummer sættes ind i indstillingerne for beskeder på iPad.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 29-06-20 12:28

Det var så lidt ??