/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Fælles forsørgerpligt
Fra : Toupie
Vist : 317 gange
200 point
Dato : 21-06-20 14:21

Hej
Mon der er nogen der kan hjælpe?

Jeg har lidt svært ved at gennemskue/finde ud af hvordan den fælles forsørgerpligt fungerer nu.
Hvis man som kontanthjælps modtager flytter sammen med en der har alm lønindkomst, vil der så blive trukket i kontanthjælpen?

Info: Kontanthjælpsmodtageren modtager ikke ydelse udover den normale sats og får ej heller tilskud til husleje, el, vand, varme, børn mm

// Toupie

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-06-20 14:30

Du spørger bare på kommunen, så får du et korrekt svar på spørgsmålet...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-06-20 14:57

Man trækker ikke i kontanthjælpen - men “kun” i evt. boligsikring og forhøjet børnetilskud bortfalder også!

Clou

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-06-20 14:59

Hej Poten

Tak for du har givet dig tid til at skrive, men jeg havde nok en forventning om, at dem der skrev herinde kunne svare mig på spørgsmålet. Hvis alle skrev som dig, behøvede vi ikke Kandu.dk til anden end sjov og hygge men nu er det altså et vidensdeling site, så desværre, du får ikke point for rigtigt svar

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-06-20 15:01

Tusind tak Clou Jeg lader tråden stå lidt endnu og ser om der kommer flere input (Y)

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 21-06-20 15:36

Så længe i ikke er gift trækkes der ikke i kontanthjælpen. Er I samlevende, men ikke gift, så har I dermed ikke gensidig forsørgelsespligt.

https://www.laanekassen.dk/kontanthjaelp/#Gensidig_forsoergelsespligt_fra_2016_og_frem

https://familieadvokaten.dk/breve-900/b900-548.html

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 21-06-20 18:52

Tak for svaret katekismus. Du får point da du havde henvisninger med til dit svar - men også tak til Clou for svar.

God aften begge 2 og tak for hjælpen

// Toupie