/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pris og kan man der?
Fra : Kyllesbech
Vist : 364 gange
20 point
Dato : 20-06-20 15:48

Dum blondine kunne godt tænke sig at vide hvorfor pris på opgradering fra 7 til Windows 10 er så stor. Får jeg det hele med?
Kan man godt opgradere fra 7 til 10 Holme eller proff. Og hvilket styreprogram er bedst.
Jeg har desuden problemer med Microsoft Outlook live der ikke vil åbne?? Kan jeg løse dette da jeg gerne vil bibeholde mailadresser.. Program fortæller bare kan ikke åbnes

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 30 point
Dato : 20-06-20 16:05

Citat
Dum blondine kunne godt tænke sig at vide hvorfor pris på opgradering fra 7 til Windows 10 er så stor. Får jeg det hele med?

Synes du kr. 189,- er dyrt for en prof. version Win10?

Hvis ellers maskineriet kan klare det, kan du sagtens opgradere.
Jeg har netop i dag opgraderet en ældre Lenovo med Windows 7 til en Windows 10...
Du beholder selvfølgelig alt du har på din gamle version.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-06-20 16:08

Du kan skrive i min private postkasse hvis du skal have yderliger hjælp...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-20 16:09

Jeg er næsten sikker på at man stadig kan opgradere fra 7 til 10 gratis, man får jo ikke en aktiveringskode til Windows 10,men der oprettes en online aktivering, noget med at der tages et 'aftryk' af hardwaren så vidt jeg jeg lige husker.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-06-20 18:58

Brassovitski det er meget sandsynligt du har ret - den opgradering jeg foretog, var på en
Windows 7 som ikke var licenseret...
hvordan maskineriet havde tabt den vides ikke...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-20 19:16

Windows 7 ikke licenseret? Der må jo så være et ægthedsbevis på maskinen, så skal den vel bare agtivetes og så opgraderes til Windows 10.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-20 19:49

Det er ikke alle ældre computere som kan få drivere til windows 10. Drivere er de programmer som styrer skærmen og en masse andre ting.
På bagsiden af computeren står hvad det er for en computer, og med disse data kan det undersøges om fabrikanten kan lever drivere som passer til windows 10.
Fortæl hvad et er for en computer du har. mærke / type / serienummer, så kan vi prøve om du kan køre med windows 10.

Microsoft office følger ikke med i windows 10, men under alle omstændigheder kan du læse og skrive i dine gamle filer som du lavede i windows 7 - eventuelt med det gratis program
"libre office"

Inden du gør noget som helst bør du gemme alle dine filer / billeder på en memory-stick eller ekstern harddisk.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-20 20:06

Du kan hente en upgrade advisor og køre den, så fortæller den hvilken hardware og software der er kompatibel med Windows 10.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-06-20 23:14

Citat
Windows 7 ikke licenseret? Der må jo så være et ægthedsbevis på maskinen

Jeg overtog for et par år siden en maskine som havde en piratkopi af Windows 7 som var blevet lukket ned i forbindelse med en Windows opdatering. Jeg købte en opdateringsnøgle til Windows 10, altså ikke en nøgle til fuld installation på nettet, og startede en opgradering af maskinen. Det virkede, og alt som var installeret var bevaret, og alt fungere.

Godkendelse af svar
Fra : Kyllesbech

Dato : 21-06-20 10:17

Jeg er bare mistroisk fordi prisen ligger fra 90 kr til over 250 kr. Så stiller jeg mig selv spørgsmålet hvorfor den store prisforskel, er der begrænsninger, sprog og så videre. Hvorfor betale i dyre domme når jeg kan købe til 90 kr.
Men hvad er forskellen på 10 Holme og proff.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-06-20 12:58

Den væsentligste forskel på Home og Pro er at i Pro versionen er der bedre muligheder for administrator for at styre/låse de funktioner man ikke vil have brugerne til at råde rundt i.