/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Fra indgang coax Yousee
Fra : fleng
Vist : 326 gange
100 point
Dato : 14-06-20 14:35

Fra indgang coax Yousee til router Hvad der den maksimale længde på coax kabel ?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-06-20 14:46

Det kan jeg ikke umiddelbart svare på, for det afhænger af signalets kvalitet. Hvis signalet kommer ud af 2 stik hvori du sætter et filter med coax-udgangen, kan du eventuelt skyde antenneforstærkere ind på begge signaler (mærket radio og tv) og sætte filtret bagefter.
Men hvor langt du kan få det til at række, er svært at sige.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-06-20 17:08

Det afhænger af signalets kvalitet, men 100 meter bør ikke være noget problem.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-06-20 17:13

Hvis du tænker på de gamle ethernetstandarder med koax-kabler så er detteher noget helt andet uden de begrænsninger som der var i de gamle standarder.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-06-20 09:41

Ethernet kabler kan maximalt være 100 meter. Coax kabler kan være op til 500 meter.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-20 13:28

Citat
Ethernet kabler kan maximalt være 100 meter. Coax kabler kan være op til 500 meter.

Til alle som ikke helt forstod mine forrige indlæg:

Tilbage i 80'erne brugte man to gamle ethernetstandarder hvor den mest brugte var "thinnet" hvor man brugte RG58 koaxialkabler. Den anden og noget dyrere standard "Thicknet" brugte RG11 koaxialkabler eller "yellow cabling".

https://en.wikipedia.org/wiki/10BASE2
https://en.wikipedia.org/wiki/10BASE5

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 17-06-20 20:24

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.