/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
En nem kalender
Fra : ingelein
Vist : 257 gange
50 point
Dato : 12-06-20 18:40

Hej
Jeg vil gerne have en nem kalender med god oversigt og danske helligdage. Hvilken app er god til Ipad?
Ingelein

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-06-20 19:51
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-06-20 21:04

Jeg bruger denne:
https://ugenr.dk/kalender/2020#denne

Nem lille oversigts kalender. Kan deles i to halvår.
Bruger også Googles.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 12-06-20 23:55

En tåbe kan spørge om mere nd 10 vise kan svare på!

Hvorfor læser du aldrig svarene på dine spørgsmål???

Spørgsmål
- Ubesvarede   8
- Besvarede   639
- Annullerede   136
- Slettede   0
Ialt   783

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-06-20 00:05

Hvad rager det dig mr. Netop? Lad dog være med at svare!
Ingelein

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-06-20 07:04
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-06-20 14:02
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-20 12:35

ingelein beklager, jeg havde overset, det lille ord "ipad".
------------------------------------------------------------------------------------------------
I forbindelse med "netop"s kritik af besvarelser på Kandu spørgsmål, har jeg lavet en lille statestik.
Jeg vil ikke hænge nogen ud, så derfor kun navne ved "netop", og mig selv.

Som det ses, er resultatet meget svingende, prc. vis. "Regnskabet for "netop", er på et meget ringe grundlag (13 spørgsmål).

Bruger tilsyneladende mest tid på at se andre efter i sømmene. Alligevel kan jeg slå ham, med et mulehår.

???: Ialt 783. Besvaret 639 = 81,6%.
???: Ialt 205. Besvaret 185 = 90,24%
???: Ialt 54. Besvaret 41= 75,92%
???: Ialt 51. Besvaret 40 = 78,43%
???: Ialt 25. Besvaret 14 = 56,00%
???: Ialt 166. Besvaret 85 = 51,20%

netop: Ialt 13. Besvaret 12 = 92,30%
Mosebaek: Ialt: 479. Besvaret 443 = 92,48%

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-06-20 13:46

Tak Mosebaek
Tror ikke at manden har andet at lave! Det har jeg imidlertid og skal have tid til at afprøve og besvare. Jeg hænger ikke på hverken Ipad eller Pc eller Mac...... og overhovedet ikke på smartphone hver dag. Kunne jeg ordne et problem i et snuptag, gjorde jeg det vel.
God søndag... håber at i klarer jer!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-06-20 09:48

Citat
Kunne jeg ordne et problem i et snuptag, gjorde jeg det vel.

Det samme her. Vi gamle kan finde ud af en masse....men det kræver tid. Konen fik for em mdr`s
tid siden en ny Huawai mobil. Det kræver tålmodighed, at lære den at kende.
Men det går fremad. Stædig som jeg jo nok er, holder jeg fast ved min goe gamle Nokia.

I går kunne jeg lægge endnu et milepæl til, i mit efterhånden lange liv: I går var jeg ENE i brugsen. Og betalte med Visa-dan kort. Første gang, det er sket. Plejer at lade konen ordne dette.
Hjemme igen åbnede jeg netbanken med det samme, for at se om vores kontoer var tømte.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-06-20 08:31

@mosebaek
Fremskridt i "så ung en alder" . Ja, jeg var også gladere for min Nokia, men måtte skifte til en Samsung fordi "æggemanden" gik over til mobilPay betaling og vi i miles omkreds ikke kan få pungen fyldt med kontanter.

Hos os er det manden, der ikke gider al slags elektronik. Han læser dog avis, googler m.m. på egen bærbar. Han er læsedoven og gider ikke læse alenlange brugsanvisninger skrevet med microskrift. Det skulle forbydes at tekster på forbrugsvarer er skrevet så småt. Jeg fotograferer teksterne med Ipaden og forstørrer. Man behøver vist ikke at være gammel for at kunne læse deklarationerne. Hvad om myndighederne også forlangte at deklarationen skulle være læselig?

Iøvrigt irriteres jeg også over butikkernes App tilbud. Dem kan jeg ikke bruge uden dataadgang på min telefon. Det har jeg ikke.
God weekend.
Med venlig hilsen - Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-06-20 11:35

Her er konen også kommet, på mobilPay. Med hjælp fra sønneke. Han har hjulpet hende med justeringer, så den efterhånden er brugbar.
Til at begynde med, var der krav om finger og ansigts genkendelse. Det gav anledninger til nogle billige grin: Tog foto af ansigt, uden briller. Da hun ville åbne den næste gang, havde hun briller på = død tlf.

Elektronik: Her er det igen omvendt. Konen gider faktisk kun at læse aviser, og lidt "hjertefri", på sin pc. Jeg elsker at grave nye ting frem om komputer og internet. Har kopieret mange tips i årenes løb, ikke mindst fra Kandu. Har vel ca. 25 A4 sider, indekseret og printet ud.

Min store tidsrøver....og svaghed....har ikke tid til at blive gammel: Har ca. 3.000 billeder fra Spaghettiwesterns, som jeg har kopieret og redigeret, med bl.a. navne på skuespillere og stuntmænd. Her er Google en kæmpe hjælp.

Næh, man bliver ikke gammel, før man selv vil. Det mente spøgelses bilisten heller ikke, på motorvejen oppe i Vendsyssel den anden dag.
Han er 101 år, og havde lige fået fornyet kørekortet.
Lidt alder guldkorn:
Det er utroligt som vort syn på alderen, skifter med alderen. (Carl Erik Soya).
Alder er som at bestige et bjerg, man bliver nok lidt forpustet, men får et langt bedre udsigt. (Ingrid Bergman).
Jeg har ikke noget imod at blive gammel, men jeg er ikke vant til det. (Victor Borge).

Akja, nu røg jeg igen godt og grundig, forbi spørgsmålet. Men du har jo heldigvis, en "Black list" knap.

Også god weekend herfra.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-06-20 11:50

Hej mosebaek
Tillad mig at skrive privat indlæg til dig.
Ingelein