/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Svejsetråd
Fra : Højris
Vist : 469 gange
200 point
Dato : 28-05-20 11:50

Hej
jeg har købt et svejseværk i lidl af mærket parkside med flustråd E71T-GS
men kan ikke finde en forhandler af tråden.
Er det overhovedet noget det er værd at gå op i, har ikke pakket mere ud end den kan smides retur.
Hvor kan jeg finde den bemeldte tråd. ?

Højris

Kommentar
Fra : netop

Dato : 28-05-20 12:24
Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 210 point
Dato : 28-05-20 12:25
Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 28-05-20 15:26

Tak for svaret netop.

kundeservice@lidl.dk svarede på min forespørgsel.

https://shop.afterbuy.de/public/catalog_xmlxslproductsearch.aspx?qs=f%C3%BClldraht&art=SetSearch&SearchButton=Absenden&suid=3346&zid=98b6ce28-0a4b-4096-bdd6-df52613fb3fb

Måske biltema har noget tilsvarende.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 29-05-20 05:09

https://www.biltema.dk/varktoj/svejsning/svejsetrad-migmag/
https://www.harald-nyborg.dk/produkter/vaerktoj/svejseartikler/svejsetrad

Husk trådtykkelsen skal passe til fremføringshjulet hvis ikke det kan vendes så du kan bruges både 6 og 8mm.
6mm er at anbefale.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 29-05-20 05:13

6 og 8mm.
6mm er at anbefale.

Det skulle selvfølgelig være 0,6 og 0,8/0,9mm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-20 10:06

Jeg er fra den gamle svejseskole med separat co2 /argon eller bland-gas.

Hvad kan man svejse med det nye svejsesystem, og er det godt.
Måske man skulle købe sådan en fyr og lege lidt.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 29-05-20 10:54

Den kan svejse næsten alt , mener det er op til 4-6mm??? eller mere i pladetykkelse afhængig af svejsestrømmen, samt de fleste typer metal afhængig af tråden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-20 14:50

abbaba - har du prøvet at svejse med sådan en.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 29-05-20 15:57

Hvad kan man svejse med det nye svejsesystem, og er det godt.
Måske man skulle købe sådan en fyr og lege lidt.

Fik den galt i halsen, med det svar jeg gav.
Hvis den udelukkende er til ? gas tråd kan den vist kun svejse jern.
Og sikkert ikke mere end 2-3mm plade.
Svejsningen holder udmærket.
Biltema har en med og uden gas = af de billige
Og så løber sådan en altså meget hurtigt træt, min gamle pindsvejser fra HN kunne svejse 3-4 pinde af de tyndeste, og så skulle den vile knap en ½ time før den kunne lidt igen.
Så man skal nok regne med et par timer for at lave et lille rusthul, det meste af tiden er ventetid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-20 17:13

Ok.