/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
opdatere android på SamsungJ3
Fra : ingelein
Vist : 188 gange
100 point
Dato : 24-05-20 11:28

Hej - Når jeg bruger Mobilpay får jeg meddelelse om at jeg skal opdatere Android. Men hvordan opdaterer man Android?
Jeg har googlet mig frem til opdatering, men får meddelelsen om at min enhed allerede er opdateret til nyeste (jeg har slået automatisk opdatering til i indstillingerne).
Hvordan og hvor ser jeg styresystemet?
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-05-20 12:36

Det kan du ikke, med mindre du har forstand på den slags.
Det der menes er at din telefon er er for gammel til at bruge den App og du burde købe en ny.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-05-20 12:38

Mobilepay Kræver Android
5.0 eller nyere
Se efter hvilken udgave du selv har i indstillinger / om telefonen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 24-05-20 17:45

Jeg har selv haft samme problem i et stykke tid. Jeg brugte dengang en Doro Liberto 820, den kunne heller ikke opgraderes til noget nyere styresystem end Android 4.4.2. Så jeg måtte også anskaffe mig en ny.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-05-20 08:58

Tak for svarene. MobilePay har opdateret så alt fra Android version 6.00 virker..... ikke 5. Versioner!
Da jeg yderst sjældent bruger min smartphone til andet end mobilpay og ikke har abonnement på data af samme grund, har jeg googlet mig frem til at min mobile enhed- nemlig min Ipad fungerer med en mobilpay app.
........ og det er fint for mig og virker som på smartphonen.
På smartphonen kunne jeg jo også kun bruge mobilpay når jeg var tilsluttet wifi.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-05-20 10:23

Citat
MobilePay har opdateret så alt fra Android version 6.00 virker..... ikke 5. Versioner!

Min nye (brugte) telefon er med Adroid 5.0.2. Og med den har jeg for ganske nyligt foretaget et par betalinger med Mobile Pay. Og Mobilbank virker også.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-05-20 10:27

Ja min virker også ....... endnu, men jeg får en advarsel om at den skal opdateres. Jeg kender ikke tidsfristen, men den kan sikkert findes på mobilpay siden.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-05-20 10:40

Hmm, jeg har ikke fået en sådan advarsel endnu. Men så skal jeg ud og investere i en ny telefon.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-05-20 10:47

Advarslen kommer når du vil betale med mp
Ingelein....... i hvert tilfælde på min Samsung.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 26-05-20 10:59
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-05-20 11:05

Jeg citerer fra mobilpaysiden
Citat
Hvorfor skal jeg opdatere min iPhone eller Android telefon?
Hvorfor skal jeg opdatere min iPhone eller Android telefon? ... opdatere din iPhone til minimum iOS 11 og din Android telefon til minimum Android 6.0 for at kunne blive ved med at bruge ...
HjælpMobilePay til privateFakta

Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-05-20 11:38

Ok. Så tror jeg at vi begge skal ud og købe en ny telefon på et tidspunkt. Android i min Samsung SM-G360F kan ikke opgraderes yderligere. Det er Android som er styresystemet, og det er telefonens hardware som sætter grænsen for hvor meget den kan opgraderes. Lidt ligesom at de ældste PC'ere fra dengang man arbejdede i DOS ikke kan køre Windows 10.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-05-20 12:01

Fint, jeg er absolut ikke afhængig af min mobil og vil heller ikke være det. Er såååå træt af at filk ustandseligt ringes op, mens man snakker med dem. En servicetekniker snakkede mere en halvdelen af tiden i sin mobiltelefon uden at det havde med vores opgave at gøre. Efter at jeg gjorde vrøvl overvtimeforbruget, blev det halveret. Det skulle forbydes at folk lader sig betale for at snakke i telefon.
Min mobil er kun en sikkerhedsventil, så jeg farer ikke ud og køber en ny.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-05-20 07:13
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-05-20 07:18

Bortset fra Hardwaren, kan de fleste der kører Android 3-4 opdateres, men de bliver sikker langsomme i brug.
Og skal man alligevel til at tænke på ny, kan det vel næppe skade at prøve.
Man kan jo ikke komme af med de gamle mobiler.
Jeg ville dog ikke ofre tid på det.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-05-20 11:54

Citat
Bortset fra Hardwaren, kan de fleste der kører Android 3-4 opdateres, men de bliver sikker langsomme i brug.

Jeg ville ikke gøre det FØR jeg havde en ny telefon. Rissikoen, ud over at telefonen ikke virker bagefter er at der bliver sneget noget snavs ind i telefonen. Men for en nørd ville det være et interessant eksperiment.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-05-20 13:06

Netop, så det gider jeg ikke bøvle med, når mobilpay virker fint på min Ipad.
Ingelein