/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
billedgenkendelse
Fra : jensviggo
Vist : 238 gange
100 point
Dato : 24-05-20 05:19

Havde besøg af Daniel i går. Daniel har en Samsung Galaxy 8. Vi kom til at diskutere hvad en plante med blomster på hed. Han tog sin telefon frem og tog et billed, og vupti der var svaret. I telefonen er der et program der genkender billeder og navngiver øjeblikkeligt billedet.
Jeg har en iphone 6, findes der lignende program til iphone?
Han tog osse et billed af barken på et birketræ. Resultatet var hvilket birketræ det var.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-05-20 08:05
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-05-20 05:29

Google Lens rammer rigtig tit rigtigt mht. til genkendelse - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.ar.lens&hl=da

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-05-20 06:05

Google Lens rammer rigtig tit rigtigt mht. til genkendelse -

Tror den er bedre end alle andre, bruger den til frimærker og den finder dem hvergang.
PlantNet har jeg også prøvet, men den røg ud efter et par forsøg, den kunne ikke finde et pengetræ.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-05-20 07:33

PlantNet er værdiløs, og så spammer de en med alt mulig lort ............

Google Lens rammer 100 gange bedre.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-05-20 07:34

Ja den teknik.
Er der også en app til fuglepip " genkendelse "

Højris

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-05-20 09:44
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-05-20 06:16

Nu har jeg bøvlet med google lens i to dage uden at få det til at virke. Findes der en guide til at installere det rigtigt, eller er der en venlig sjæl det kan guide mig?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-05-20 06:17

Det kan vel ikke passe, at jeg skal ha købt en Samsung mobil.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-05-20 07:39

Nu har jeg fundet den helt rigtige, afprøvet den- det virker helt som jeg havde forventet.
På min mobil iphone 6 har jeg google. finder google, når man har søgefeltet, er der to ikoner, en farvet firkant med en blå prik i midten. Det er google Lens. Og så er der mikrofon ikonet.
Trykker man på google Lens, starter den. Ligegyldigt om det er en kaffekop eller en tulipan.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-05-20 07:43

Samme effekt hvis man spørger efter det man vil finde vha mikrofon