/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Pinkode
Fra : omahexen
Vist : 427 gange
300 point
Dato : 15-05-20 08:44

Har været så dum,at jeg har trykket forkert pin til mit dankort,hvorefter det jo blev spærret.Banken bestilte en ny kode den 20/4,og igen den 4/5,ingen af koderne har jeg fået,og man kan vel ikke give Postnord skylden.Har efterfølgende talt med banken,der oplyser,at de kun kan bestille koden,og ikke andet.Kan ikke finde en måde hvor man kan komme i kontakt med de der udsteder pinkoderne,og hvad gør man så ?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-05-20 09:33

Indsæt din tekst her
Hæver nogle kontanter i banken hvis man kun har det ene kort...

Det kunne jo så give anledning til at få sig endnu et kort, f.eks. et VISA kreditkort fra Banknorwegian http://kortlink.dk/banknorwegian/25zyy
Det er ganske gratis, og så er der som bonus gratis rejseforsikring på...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-05-20 11:29

Og du har ikke fået den på en SMS?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-05-20 16:18

Der hvor jeg har oplevet det, kontaktede jeg bare banken, som kunne genåbne kortet med den gamle kode. Der var ingen post nødvendig.

Et brev med Postnord kan sagtens være flere uger undervejs.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 16-05-20 10:50

Nu kan jeg jo ikke hæve penge i banken,da jeg ingen pinkode har,og bankerne har lukket.Selvom de åbner kortet,skal jeg jo stadig bruge min pinkode,som jeg ikke kan huske,og det er jo ikke alle der bruger Mobilepay.Koder må ikke sendes med SMS.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-20 11:15

Hvis du ikke kan huske en pincdode,tror jeg du skal holde op med at bruge kort, og i stedet gå over til kontanter.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 17-05-20 03:29

Kan du evt. se din gamle pinkode på netbank ? det kan man på Nordea.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 17-05-20 08:55

Har været inde på nettet,hvor der står det du skriver,har konfronteret banken med det,men de siger,at det ikke kan lade sig gøre,men måske er det forskelligt fra bank til bank.

Accepteret svar
Fra : gwh

Modtaget 300 point
Dato : 17-05-20 13:02

Ok, nu ved jeg ikke hvad vank du har, men prøv at google "forkert pinkode dankort " så kommer der regler fra forskellige banker, nogen banker skal man have et helt nyt Dankort. Men det korte og lanfe er at du ikke modtager de koder som banken mener sendes til dig, så få fat i din bank og få besked på hvad der skal gøres, det må de altså løse for dig, det kan ikke være rigtigt at du ikke har adgang til dine penge.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 18-05-20 10:36

Tak for svaret gwh. Så er det ankommet.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 18-05-20 11:09

Glæder mig at du endelig fik løst problemet jeg ved det fylder og irriterer meget, sådan et problem. Tak ??