/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10 log in problem
Fra : Eyvind
Vist : 338 gange
500 point
Dato : 05-05-20 18:40

Jeg har windows 10 home på en computer hvor jeg kan ændre vist navn i login.
start > indstillinger > konti > under "dine oplysninger" > administrer min microsoft konto > log på > oppe til venstre - flere handlinger > rediger profil > rediger navn > ændre > gem > det virker.

På en anden compputer også windows 10 home .............................virker det ikke.
Det har virket før, men jeg kan ikke rigtigt se hvorfor den ikke accepterer, når jeg klikker
" administrer min microsoft konto "

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 510 point
Dato : 05-05-20 18:46

Har du admin rettigheder på begge maskiner?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-20 19:02

På begge maskiner står jeg under indstillinger > dine oplysninger sådan:

Navn > abc
logon mail > xxx@outlook.dk
Administrator

Administrer min microsoft konto...........................som altså ikke vil administreres. på den ene

Den " låste " har jeg tidligere været inde og rette det viste navn.

Jeg har både logon navn og mail på startlogon siden

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-20 11:06

Tak for svaret ThomasCSR.
Det er måske nok adminrettighederne, for jeg bruger samme mailadresse i en anden app,
Fremover vil jeg ikke bruge microsoft´s foreslåede outlook som brugermail.