/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Overførsel mobil til pc forringer foto?
Fra : cristian2
Vist : 338 gange
40 point
Dato : 02-05-20 21:10

Når jeg fører billeder fra min telefon over på min pc, så er billederne kolde og blålige i forhold til billedernes fremtræden på telefonen.
Jeg sender dem enkeltvis på gmail til mig selv, og når de ligger klar til afsendelse hedder de "IMG_20200... jpg". Som filer klar til afsendelse ser de stadig ud som de skal og vejer ca. 2 mb. Men allerede når de er modtaget og ligger i min gmail på min pc som jpg ,inden jeg har åbnet dem, kan jeg se at farven er forringet. Det må altså være selve transformationen, der forringer billedets farve.

Vil det hjælpe at overføre dem ved at pille simkortet ud af mobilen og sætte det i pc'en via micro adapter?

Har nogen en idé til hvordan jeg kan overføre billederne uden at forringe kvaliteten?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-05-20 22:03

Jeg bruger Teamviewer og har ingen problem med forringelse.
Mener Google komprimerer billederne med følgende dårlig kvalitet, har dig ikke oplevet det selv
https://www.teamviewer.com/da/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-20 22:23

Kan du ikke forbinde tlf med pc via USB, og så åbne Stifinder og kopiere den vej?

Jeg har en Huawei, den kan forbindes med USB.
Samsung kan også og jeg mener os at Iphone kan!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-05-20 22:34

Billederne ligger IKKE på dit SIM kort, men på telefonen.

Når du sender dem, kan du vælge hvilken opløsning de skal sendes i, den er - formentligt - sat til den laveste.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 03-05-20 10:36

Er det en iphone kan du koble telefon direkte til PC med ladeledningen og overføre billeder når du lige har installeret itunes.

Er det en android telefon kan du lagre billeder på sd kortet eller via ladekablet.

Når stikket er sat i tændes for telefonen og der skal lige accepteres - og så ligger billederne i stifinder.

Hvis du om-døber billedet til en tekstfil ( .txt ) og sender så ændres billedet ikke. på pc skal der om-døbes tilbage til ( .jpg )

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-05-20 23:44

Det ville kun være muligt at give et brugeligt svar, hvis du oplyser hvilken telefon og hvilket styresystem din pc har. alle svar indtil nu kan måske være helt forkerte for dig.

forklaringen kan også være instillingen af farvegengivelse på telefon, skærmkort og monitor og fremvisningsprogrammet. .
Et billede med helt uforandrede data kan falde meget andreledes ud med forskelligt hardware og med forskellige visningsprogrammer og indstillinger.
I øvrigt giver de fleste telefoner væsentlig dårligere billeder end selv et lille billigt kamera. Forskellen ses især under dårlige lysforhold eller macrooptagelser.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 04-05-20 15:06

Tak for svaret Eyvind.