/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Eprizedrop4u
Fra : Mosebaek
Vist : 673 gange
200 point
Dato : 27-04-20 18:57

Nogen der kender til ovenstående selskab ?? https://eprizedrop4u.com/

Mutter købte for ca. 3 uger siden, en Huawai mobil hos Yousee butik. På ganske normal vis, med en bindings periode på 6 mdr. Og betalte.

Nu opdagede jeg, den onde lyneme, nogle træk fra vores visa dankort konto, på netbank.
Trukket uden vores vidende. Dog kun nogle småbeløb. 229 kr. / 149 kr. / 9 kr.

Vi har kontaktet vores bank, og jeg har næsten tømt kontoen, og flyttet indestående over på anden konto. Så det er en begrænset "ta selv bord".

Men hvad hunnen foregår der, og hvad er det for en lusket firma. Cypern ? Måske jeg skal have fat i Yousee. Nogen der har hørt om dette "firma"??

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-04-20 19:09

Hvad med at kontakte Yousee og høre, hvad det er, de har gang i?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 27-04-20 19:46

Har du ikke en skriftlig aftale? Måske det er en ide at skifte kortet til kontoen, så kan de ikke trække penge.
Håber du får det løst hurtigt mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-20 20:04

Citat
Vi har kontaktet vores bank, og jeg har næsten tømt kontoen, og flyttet indestående over på anden konto. Så det er en begrænset "ta selv bord".

Sorry den holder ikke - et tømt kort i samme bank hvor der er penge på en anden konto bliver fyldt op når kortet overtrækkes.

Udskiftning af kort standser betalingen...................måske.

Den bedste metode er en separat konto i en anden bank, og selv føre penge over efter behov. Det bruger jeg.

Er den telefon købt hos TDC/YOUSEE eller den købt et andet sted.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-04-20 20:41

Du skal jo være betalende medlem for at bruge siden.

I have read and agree to the Terms and Conditions, and the Privacy Policy, and certify that I am at least 18 years of age. I hereby accept being enrolled in a 5 day trial for only DKK 9, and I acknowledge that unless cancelled within due time, I will be automatically enrolled in the full 14 days membership at the price of DKK -40.01 every 14 days from my subscription. Billing notifications will be sent from help@eprizedrop4u.com. This charge will appear on your credit card statement as EPRIZEDROP4U.COM+441752968347

LIVE CHAT
Svarer i øjeblikket inden for 2 minutter

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-04-20 21:27

Du glemmer aldrig at læse reglerne igennem.

Du har nok ikke læst det med småt...

Jeg har læst og accepterer vilkårene og fortrolighedspolitikken og bekræfter, at jeg er mindst 18 år. Jeg accepterer hermed at blive optaget i en 5-dages prøveperiode for kun DKK 9, og jeg anerkender, at medmindre jeg afbestilles inden for den rette tid, vil jeg automatisk blive tilmeldt hele 14-dages medlemskab til en pris af DKK -40,01 hver 14. dag fra mit abonnement. Fakturerings meddelelser sendes fra help@eprizedrop4u.com. Denne debitering vises på din kreditkortopgørelse som EPRIZEDROP4U.COM + 441752968347

Så bliver man taget et vist sted - af skade bliver man klog sjældent rig...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-04-20 21:29

Citat
Mutter købte for ca. 3 uger siden, en Huawai mobil hos Yousee butik. På ganske normal vis, med en bindings periode på 6 mdr. Og betalte.

Hvis den er købet gennem Yousee, er det jo dem der står for regningen...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-04-20 21:51

Mange tak for alle indlæg. Vi har bestilt nyt betalingskort. Så indtil den bliver sendt, vil jeg holde
dens konto på netbank i bund, så der kun lige er til betaling i butikker.

Nu vil jeg kontakte Yousee, for der må være "fulgt noget med", som konen og søn ikke var klar over, i kontrakten. Jeg var ikke med, da jeg er dårligt gående.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-20 09:34

Min kone bestilte den over tlf. Og vores søn hentede den i butikken, da vi gamle begge er dårlig gående. Han betalte den med sit betalingskort, og vi overførte beløbet til ham, bagefter.

På intet tidspunkt er der underskrevet noget. Det er jo bare en fortsættelse, af eksisterende abonnement, med en forhøjet beløb i seks måneder.

Men nu vil jeg skrive et venlig brev til Yousee, og be`om en forklaring.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-20 09:40

Mosebæk - hvorfor hjælper du os ikke med at hjælpe dig - altså ved at svare på de spørgsmål vi stiller dig.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-04-20 10:27
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-20 16:25

Citat
Mosebæk - hvorfor hjælper du os ikke med at hjælpe dig - altså ved at svare på de spørgsmål vi stiller dig.

Jeg kunne jo replicere og sige, hvorfor læser du ikke mit spørgsmål:
Citat
Mutter købte for ca. 3 uger siden, en Huawai mobil hos Yousee butik.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-04-20 16:46

Hvordan pokker kommer denne på banen https://eprizedrop4u.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-20 18:42

Jo jo Mosebæk - men jeg kunne heller ikke få " https://eprizedrop4u.com/ " til at hænge sammen med et eller nogenlunde hæderligt firma TDC / yousee. (jeg bruger selv yousee)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-20 20:02

Citat
Hvordan pokker kommer denne på banen https://eprizedrop4u.com/

Aner det simpelthen ikke. Meget mystisk.
Citat
Nu opdagede jeg, den onde lyneme, nogle træk fra vores visa dankort konto, på netbank.
Trukket uden vores vidende. Dog kun nogle småbeløb. 229 kr. / 149 kr. / 9 kr.

De har trukket de tre beløb, her i april måned.
Tlf. blev afhentet ved Yousee Thisted, den 24 marts.

Troede vi var blevet hacket, men det er der ikke noget der tyder på. Men nu får vi en ny kort een af dagene. Så håber jeg det får en ende....og en forklaring fra Yousee. Jeg har skrevet en mail til dem. Gider ikke deres tlf. halløj, hvor man kan sidde i halve og hele timer, for at høre musik. Og en sludder for en sladder.

M.

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 200 point
Dato : 28-04-20 22:43

Forstår ikke helt, hvorfor du tror det er Yousee.
Først og fremmest tvivler jeg på, at Yousee ville have noget med den hjemmeside at gøre og for det andet, hvis din søn har betalt med hans kreditkort, har de jo ikke jeres kortoplysninger.

Jeg ville nok hellere kigge på browserhistorik og se, om der ikke skulle være en hjemmeside iblandt, hvor I måske har prøvet et "lidt for godt" tilbud

Venlig hilsen
Civic

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-04-20 12:27

Det er vildt underligt ........
2. Beskrivelse af tjenester
eprizedrop4u.com er en medlems klub, der giver store rabatter på en række produkter. Shopping til nedsatte priser på webstedet er kun muligt, hvis du er medlem af sitet. eprizedrop4u.com er kun til private kunder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-20 11:31

Daw igen.
Tror jeg er ved at være inde ved sagens kærne, efter massiv efterforskning.

06-04-2020 bestilte jeg en trådløs internet adapter, og betalte med Visa kort, hos en seriøs (mener jeg stadigvæk) dansk elektronik handler i Grenå.

Dagen efter, 07-04-2020, forekom den første træk på vores Visa kort, på 9,00 kr. (Mærkelig beløb, måske en slags sondering).

Jeg vil nu skrive et pænt brev, til firmaet i Grenå. Måske er der involveret noget med en slags abonnement, eller lignende.
Citat
Jeg ville nok hellere kigge på browserhistorik og se, om der ikke skulle være en hjemmeside iblandt, hvor I måske har prøvet et "lidt for godt" tilbud

Heller ikke, meget begrænset hvad vi har handlet over nettet. Netop fordi jeg er ret skeptisk med dette.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-20 12:15

Internet adapter..........er det til at koble på wifi eller til en mast eller begge dele.
Er der simkort i den adapter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-20 14:05

Citat
Dagen efter, 07-04-2020, forekom den første træk på vores Visa kort, på 9,00 kr. (Mærkelig beløb, måske en slags sondering).

9 kr. er meget almindeligt ved automatisk betaling eks. hos boxer tv............pr måned - altså hvis man ikke vil aflevere rådighed over ens kontokort.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-20 14:53

Citat
Internet adapter..........er det til at koble på wifi eller til en mast eller begge dele.
Er der simkort i den adapter.

Det er såmænd sådan en lille svend. De kalder den selv for en adapter.
https://www.avxperten.dk/usb-wifi-adapter/usb-wi-fi-adapter-150mbps-2-4ghz-nedis.asp

Men den virker udmærket på vores gamle Medion pc, med windows 7.

M.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 30-04-20 16:09

Har aldrig haft problemer med av-experten, så der tror jeg heller ikke dit problem er opstået
Vh
Civic

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-05-20 15:28

Så har man fået ny visa kort. Og der har ikke været uventet aktivitet på kortet siden.
Meget mærkeligt, begge virksomheder ser ud til at være seriøse firmaer.

Avxperten kunne ikke drive sådan et firma, med luskerier. Får en masse ros på Trustpilot. Jeg har været i forbindelse med dem. Men de kan ikke gøre noget uden ordre nr. Og den er desværre forsvundet i historik, på konens pc.

Min Sherlock Holmes næse, kan ikke lugte sig frem til fadæsen.

Så at en vare til 79,- blev til 520,-, må man nok tage som en af de små stød, livet giver.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-20 17:01

Avxperten har jeg da også handlet med, uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-20 22:34

Tak for svaret CiviC. I Browser historik, var der heller ikke noget at finde. Meget meget mystisk.
Nu har jeg haft kontakt til alle parter, pånær firmaet på Cypern. Gider ikke kommunikere med dem, på grund af mit svage engelsk.
Jeg vil heller ikke starte en revolution, af den grund. Det er jo trods alt, en beskeden beløb.

Avxperten var endda så flinke at hvis jeg sendte dem afleveringsadressen, ville de kigge på det igen. Jeg havde nemlig smidt ordre nr. væk.

Så det vælger jeg nu, at ta`som en oplevelse. Nu har vi fået nyt kort, og jeg har ikke set mere til dem, på vores bank kontoer. Men der holdes skarp øje.............

M.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-05-20 00:00

Velbekomme. Godt du fik det stoppet i tide