/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Appen billeder virker ikke
Fra : susss
Vist : 296 gange
100 point
Dato : 20-04-20 09:45

Lige pludselig kan jeg ikke læse billeder ind fra mit kamera til pc-en...den starter op også kan jeg se at den ikke markere nogen fotos...og når jeg så har sat et flueben på de foto jeg godt vil have hentet ind på min pc...går det ikke lang tid..så lukker den bare hele appen ned så kan ikke få mine fotos fra kameraet ind på pc-en som jeg har gjort i mange år uden problemer..Hvad kan det mon skyldes ?? Er der nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at få det til at virke igen ?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 20-04-20 09:49

Hvem kan nu vide hvad du skal gøre, når du ikke fortæller hvilket kamera, hvilken PC med hvilket system og hvilket program du bruger...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-04-20 10:19

Det med kameraet kan jo være fuldstændig lige meget...Men ja jeg bruger windows 10 og det er med pc-en..tænker jeg også er lige meget.Men pc-en er Lenova.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-20 12:22

Ok et lille spørgsmål.

Start computer og lad den tulle ind.
Tilslut camera med usb stikket.
Tændcamera og se efter om der skal accepteres på computer/ camera.

Klik nede på stifinder (eller windowstasten + e )

Viser cameraet sig ude til venstre ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-04-20 13:27

Den viser sig som e drev...under stifinder..men ellers sker der ikke noget..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-20 13:30

Kan appen billeder vise billeder der i forvejen ligge på PC'n?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-20 13:32

Når jeg kobler mit kamera til min PC, bliver SD kortet også registreret som et drev, men samtidig, viser kameraet, at det er tilkoblet som USB enhed, hvis jeg på kameraet ikke trykker 'OK', kan jeg heller ikke flytte billeder mellem kamera og PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-20 13:45

Hos mig som er et Canon camera.

usb ind i comp som er win 10
efter et øjeblik vises canon camera i stifinder
efter klik vises sd kort (som canon bruger)
åbne sd kort
i dcim ligger der mapper med billeder billeder
Hvis du højreklikker på et af billederne og vælger egenskaber - hvad viser den så

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-04-20 15:32

Eyvind hos mig viser den så 3 filer hvor to af dem er tomme og den sidste at der er 30 filer og en størrelse på folen ikke andet..og den skriver egentlig heller ikke navnet på kameraet nogen steder.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-04-20 15:34

Ja billede appen kan godt vise billeder underligt nok

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-20 16:37

Citat
Lige pludselig kan jeg ikke læse billeder ind fra mit kamera til pc-en...den starter op også kan jeg se at den ikke markere nogen fotos...

Citat
Ja billede appen kan godt vise billeder underligt nok

Er det rigtig forstået at tidligere koplede du kameraet til PC'n med et USB kabel, så åbnede et vindue, hvor alle filer/billeder på kameraet var markeret som standard?

Hvad er så de næste skridt du foretog dig, for at få dine billeder over på PC'n.?

Så kommer der lige lidt gætteri, da jeg ikke kender Appen billeder ret meget, når jeg importerer billeder, foregår det normalt via Stifinder.
Så vidt jeg kan se i Appen billeder, skal man tilføje de steder, der skal kigges efter billeder, hvis der f.eks. første gang du koplede dit kamera til, blev spurgt, hvad der skal ske med filler på dette drev, gemmer appen destinationen, hvis di kamera's hukommelseskort, så næste gang får et andet drev bogstav, er det vel ikke med på listen over steder der skal kigges efter billeder?
Bare en tanke.

Hvad vis du i menuen øverst vælger 'Importer', og så vælger dit kamera's SD- kort/hukommelseskort, hvad sker de så?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-20 16:38

PS! Er du sikker på det er Appen 'Billeder' der åbner som standard når du kopler kameraet til?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-04-20 18:53

Når jeg sætter usb stk til og tænder for kameraet kommer feltet frem hvor du kan vælge imellem Info licence for mac og for win. Så gik jeg ind i appen billeder og der kan jeg så se mine fotos på skærmen som er på kameraet nu...men lige så snart jeg slukker for kameraet er fotos ikke på pc-en ander ikke hvorfor ...og jeg har endnu ikke kunne se hvordan jeg kan gemme dem på pcen..det har aldrig været noget problem mystisk .

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-20 19:04

Grunden til at du kan se billeder, er fordi du kigger ind i cameraets filer.

Peg på et af billederne - højreklik og vælg kopier

Gå så ud til dit "skrivebord" - højreklik og vælg sæt ind.

Kan du det.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-04-20 20:53

Eyvind har lige prøvet jeg kan trykke kopier..men jeg kan ikke sætte det ind nogen steder hverken på skrivebord eller mail..og jeg har fået billederne ind i One Drive..men det er da noget være møj det tager alt for lang tid det bruger jo en masse strøm på kameraet...Så nu ligger de inde i appen billeder..men jeg kan ikke få dem ud derfra..det hele virker underligt.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-04-20 20:54

Nej har lavet den om til One drive og det er noget møj..men den var på billede appen før..og nu ved jeg ikke hvordan jeg får den one drive væk igen ..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-04-20 21:47

Nu fandt jeg ud af hvordan jeg fik sat billede appen som standard igen ..og den læser foto ind me det samme..men jeg skal så kopiere og sætte ind i min anden billede mappe..lidt besværligt..men det er hvad jeg lige pt kan få til at virke ..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-20 09:21

Nu ved jeg ikke hvad det er for et camera du bruger. De fleste camera har mulighed for at tage hukommelseskortet ud så det kan tilsluttes direkte i computeren.
Hvad hedder dit camera.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-04-20 11:36

Hej igen nu er problemet løst...Jeg har ringet til Telenor...og det viste sig efter hele 5 kald til dem at vores bredbåndsboks skulle reset ...altså nulstilles..så nu er alt som før billeder kan læses ind og fotos kan hentes ned til mail osv...Takker for alle gode råd..hvor skulle man også lige vide fra at det var det som gik galt ...elektronik kan jo drille..

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 21-04-20 11:36

Tak for svaret Eyvind.Tak for hjælpen..har skrevet hvad der var galt ... alt er løst nu..med telenor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-20 14:33

Sus
Ja vi var jo lidt bange for at dine billeder blev censureret væk.