/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Efterskole med Fitness som linjefag
Fra : Vikkerdot
Vist : 107 gange
20 point
Dato : 16-04-20 16:39

Hej Kandu

Jeg sidder og skal til at finde mig en efterskole i 2022. Derfor har jeg ved at undersøge hvilken man skal vælge. Det som jeg søger er en efterskole med fitness, som linje fag og meget gerne i Jylland eller på Fyn, da det passer bedst grografik.

Har i nogle erfaringer og/eller anbefalinger?

Kommentar
Fra : HanSolo1

Dato : 16-04-20 17:16

Det lyder fornuftigt med et år på efterskole plus at det er ekstra sundt når du vælger en fitness linje.
Jeg har selv gået på Vejstrup efterskole hvor mit linjefag var fitness. Det var helt klart det bedste år i mit liv og kan helt klart anbefales. De har stor fokus på kost og bevægelse og den undervisning du får er virkelig brugbar når du engang skal læse videre. Jeg læser selv Idræt pt. og har virkelig kunne drage nytte af den undervisning vi har fået.

Vejstrup efterskole ligger på Sydfyn hvor der ikke er langt til vandet. Du kan læse mere om skolen her: https://www.vejstrup.dk/ hvis det lyder som noget for dig.

Kommentar
Fra : Lynge123

Dato : 22-04-20 11:31

Anbefaler en god efterskole som ligger i Holstebro ved navn Lægården Efterskole https://laegaarden.dk/
Lægården Efterskole ligger ret centralt i Holstebro, hvilket er lækkert som ung på efterskole, så kan man cykle til alt hvis og altid tage på en lille shoppe tur.
Selve skolen er godt indrettet og du har de redskaber du skal bruge tæt på. Der er 3 træningspas hver uge hvor der er fokus på din udvikling og fremskridtene mod dine mål.

Du vil helt sikkert ikke fortyde et år på Lægården Efterskole.