/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Wifi dongle.
Fra : Mosebaek
Vist : 284 gange
200 point
Dato : 08-04-20 20:04

Medion Akoya Notebook 15,6". E6222.

Ovenstående har ikke været i brug i flere år. Grundet wifi kort er defekt.
Jeg har nu købt en wifi dongle (usb).
https://www.avxperten.dk/usb-wifi-adapter/usb-wi-fi-adapter-150mbps-2-4ghz-nedis.asp
Det virker faktisk også fint, er på internettet. Spørgsmålet er, skal den sidde i notebooken hele tiden ??
Eller kan jeg ta`den ud, og regne med dens program er indlæst på pcen. Nogen vil nok sige, du kan da bare prøve.
Jaja, men jeg orker altså ikke hele proceduren een gang til, hvis det smutter.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-04-20 20:10

Glemte lige Medion notebooken køret Windows7.

M.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-04-20 20:25

Du kan sagtens pille den ud, så virker WiFi dog ikke. Software som er installeret for du kan gå på WiFi med den vil hele tiden være installeret, så den virke igen næste gang du tilslutter den.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-04-20 21:10

Det er jo den, der formidler wifi signalet, så den skal sidde der mens du bruger internet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-04-20 23:00

Hvis du tager den ud, så husk at den skal i den samme usb-port næste gang,du vil bruge wifi.
Ellers kan man på nogle computere få bævl og sløven ned af hastigheden fordi drivere skal aktiveres til fler porte.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-04-20 09:12

Så længe softwaren er installeret med koder osv, kan du gøre som det passer dig

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-04-20 11:24

=>abbaba: sludder og vrøvl, så virker wifi jo ikke

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 09-04-20 14:54

Du sætter din dongle i usb stikket efter computeren er startet op - eller lader være med at tage den ud.
Så er det muligt at routeren kan huske at den har været der.

Når du så er på nettet med en eller anden browser
skriv i adresselinjen > www.google.dk > og så enter
log ind oppe til højre
Med din gmail og password

Når du har gjort det kommer der flere fif du kan bruge.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-04-20 17:19

Tak for svaret Eyvind. Det kører deruda`nu.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-20 17:22

Når du går ind på en eller anden computer og

skriv i adresselinjen > www.google.dk > og så enter
log ind oppe til højre
Med din gmail og password

Så kan du se det samme.

Ude til venstre kan du gemme alle dine mails i mapper.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-04-20 19:18

Det var da et mærkeligt svar på spørgsmålet. Det har da intet og gøre med om WiFi donglen kan bruges igen hvis den tages ud af computere. Routeren er fuldstændig ligeglad om den har været brugt før. Den er bare en hop fra LAN til WAN. Hvis routeren også er access point så er den igen ligeglad med om donglen har været brugt før. Den vil kun kigge på om det er den rigtige netværksnøgle der bliver brugt når man vil forbinde til WiFi.

Og alt det der med google? Hvad skal det dog bruges til? Det har igen intet med WiFi og gøre og intet med om donglen kan bruges igen hvis den tages ud af computeren.

Det rigtige svar er, ja det kan den godt. Der bliver installeret software computeren så du kan bruge donglen, den software forsvinder ikke eller bliver afinstalleret hvis du tager donglen ud. Det vil svare til at du installere et program og når du er færdig med at bruge det så bliver det afinstalleret når du lukker det.